Jak bardzo zmienił się Silent Hill 2 Remake w stosunku do oryginału?
Silent Hill 2 to bez wątpienia jeden z najbardziej legendarnych horrorów w historii przemysłu gier wideo. Produkcja stworzona przez japońskie studio Konami zyskała gigantyczną popularność na całym świecie. Polskie studio Bloober Team otrzymało możliwość stworzenia remake’u drugiej części. Porównano różnice z oryginalną wersją.
Za remake legendarnego wśród graczy Silent Hilla 2 odpowiada polskie studio - Bloober Team z siedzibą w Krakowie. Firma ma doświadczenie w tworzeniu horrorów. W swoim dorobku Polacy mają tak dobrze oceniane tytuły jak, Layers of Fear, Observer: System Redux czy The Medium. Akcja ostatniej z wymienionych gier toczyła się w Krakowie, a dokładniej w hotelu inspirowanym słynnym hotelem Cracovia (w grze pod nazwą Niwa), a wizerunek jednej z postaci użyczył znany polski aktor Marcin Dorociński. Dorobek ten zapewne miał wpływ na to, że twórcy serii - japońskie Konami wyznaczyło akurat to studio do tak odpowiedzialnego zadania, jakim jest remake legendarnej gry z 2001 roku.
Odświeżenie ponad 20-letniej produkcji zawsze jest dużym wyzwaniem. Na przestrzeni dwóch dekad gaming zmienił się w nieprawdopodobny sposób i gier sprzed dwudziestu lat nie można absolutnie porównywać z obecnymi produkcjami. Dlatego nie brakowało obaw przed premierą. Tytuł jednak został bardzo dobrze przyjęty w środowisku, a praca polskich deweloperów bardzo mocno została doceniona. Znany youtuber z Hiszpanii postanowił unaocznić pracę polskich twórców, porównując remake z oryginałem. Możemy dzięki temu zobaczyć, jaki skok technologiczny poczynił Silent Hill 2 dzięki Polakom.
Nagranie trwa ponad 18 minut i obejmuje wiele elementów technicznych. Porównane zostało oświetlenie, tekstury, fizyka, modele postaci czy zachowanie sztucznej inteligencji przy pojedynkach z potworami. Wszystkie te elementy w oczywisty sposób zostały odmienione z bardzo dobrym skutkiem. Już w pierwszych minutach filmu możemy zobaczyć wręcz gigantyczną różnicę w poziomie detali. Las przedstawiony w Silent Hill 2 otrzymał wręcz drugie życie.
Kapitalnie odwzorowano także elementy tj. kamienie leżące na leśnej dróżce, które teraz wyglądają niczym prawdziwe, realne podłoże. Na uwagę zasługuje również fizyka poruszania się postaci oraz sztuczna inteligencja. Od teraz możemy wejść do większej liczby budynków, a nasi przeciwnicy podczas walki zachowują bardziej naturalne ruchy, względem tego, co otrzymaliśmy w 2001 roku. Ogromne wrażenie także robi poprawa jakości tekstur. W nowej wersji są one bardziej wyraziste i szczegółowe. Generalnie nie można się oprzeć wrażeniu, że gra sprzed 23 lat otrzymała "gruntowny remont" i dzisiaj jest zupełnie inną produkcją.