Ta jedna zmiana, której domagają się gracze w GTA Online

Wraz z oczekiwaniem na kolejne informacje o Grand Theft Auto VI społeczność graczy coraz wyraźniej sygnalizuje swoje życzenia dotyczące trybu online. Jednym z najczęściej powracających głosów jest prośba o odejście od systemu Heritage, który Rockstar wprowadził w GTA Online jeszcze w 2013 roku. W zamian gracze chcieliby pełnej, klasycznej personalizacji postaci.

W skrócie:

  • Fani coraz częściej proszą Rockstar o porzucenie systemu Heritage w GTA 6 Online na rzecz klasycznego kreatora postaci.
  • System dziedziczenia cech jest unikalny, od początku budził kontrowersje. Dla wielu graczy był zbyt ograniczający i zbyt mało intuicyjny.
  • Rockstar nie zdradził jeszcze żadnych szczegółów na temat trybu wieloosobowego w GTA 6. Gra ma zadebiutować pod koniec roku.

Kreator postaci z 2013 roku

System Heritage, wprowadzony przy premierze GTA Online, miał być oryginalnym podejściem do kreowania postaci. Zamiast wybierać parametry twarzy i ciała bezpośrednio, gracze wskazywali... rodziców. Wśród dostępnych opcji pojawiali się nawet ikoniczni bohaterowie z wcześniejszych gier Rockstara, jak Claude z GTA III czy John Marston z Red Dead Redemption. Kolejne suwaki pozwalały określić, jak mocno postać ma przypominać każdego z rodziców.

Reklama

Dla części graczy rozwiązanie to było ciekawe, ale szybko zaczęło być traktowane jako archaiczne i zbędnie ograniczające. Taki głos wyraził m.in. użytkownik Reddita o nicku OfficialSmokDoll, którego post na temat systemu trafił na czołówkę subreddit r/GTA6. "Zawsze wolałem klasyczne kreatory - im więcej szczegółów mogę dostosować samodzielnie, tym lepiej" - napisał.

Niektórzy są za, ale...

Dyskusja, która rozwinęła się pod wpisem, jest pełna różnorodnych opinii. Nie wszyscy uważają system Heritage za całkowicie nietrafiony. Część użytkowników zaznaczyła, że byliby skłonni zaakceptować jego obecność w GTA 6 Online, o ile nie byłby jedynym sposobem na tworzenie postaci. "Niech sobie będzie - ale dajcie też możliwość klasycznej edycji od zera" - brzmi jeden z najczęściej powtarzanych postulatów.

Tego, jak Rockstar podejdzie do sprawy w nowej odsłonie, jeszcze nie wiadomo. Firma do dziś nie zaprezentowała żadnych szczegółów dotyczących trybu wieloosobowego GTA 6. Poza spektakularnym zwiastunem z grudnia 2023 roku informacje na temat gry są dozowane bardzo oszczędnie.

Nowa gra, stare pytania

Grand Theft Auto VI zmierza na PlayStation 5 i Xbox Series X/S, a premiera planowana jest na końcówkę roku. Póki co wiadomo tylko, że akcja gry rozgrywa się w fikcyjnym stanie Leonida, inspirowanym Florydą, a główni bohaterowie - Lucia i Jason - mają związek z napadami rodem z Bonnie i Clyde. Kolejne wieści mogą pojawić się już niedługo. W połowie maja Take-Two zaprezentuje swoje kwartalne wyniki finansowe - i jak to zwykle bywa, inwestorzy raczej nie przepuszczą okazji, by dopytać o status najbardziej oczekiwanej gry dekady.

Czy wiesz, że...

System Heritage w GTA Online miał więcej ograniczeń, niż się wydaje. Nie pozwalał na ręczne dostosowanie proporcji twarzy, odległości oczu czy kształtu żuchwy - czyli elementów, które w wielu RPG-ach są standardem od lat. W efekcie dwie postacie stworzone przez różnych graczy często wyglądały dość podobnie, niezależnie od tego, jak bardzo starali się je zróżnicować.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GTA Online | Rockstar Games
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy