Ta jedna zmiana, której domagają się gracze w GTA Online
Wraz z oczekiwaniem na kolejne informacje o Grand Theft Auto VI społeczność graczy coraz wyraźniej sygnalizuje swoje życzenia dotyczące trybu online. Jednym z najczęściej powracających głosów jest prośba o odejście od systemu Heritage, który Rockstar wprowadził w GTA Online jeszcze w 2013 roku. W zamian gracze chcieliby pełnej, klasycznej personalizacji postaci.
W skrócie:
- Fani coraz częściej proszą Rockstar o porzucenie systemu Heritage w GTA 6 Online na rzecz klasycznego kreatora postaci.
- System dziedziczenia cech jest unikalny, od początku budził kontrowersje. Dla wielu graczy był zbyt ograniczający i zbyt mało intuicyjny.
- Rockstar nie zdradził jeszcze żadnych szczegółów na temat trybu wieloosobowego w GTA 6. Gra ma zadebiutować pod koniec roku.
System Heritage, wprowadzony przy premierze GTA Online, miał być oryginalnym podejściem do kreowania postaci. Zamiast wybierać parametry twarzy i ciała bezpośrednio, gracze wskazywali... rodziców. Wśród dostępnych opcji pojawiali się nawet ikoniczni bohaterowie z wcześniejszych gier Rockstara, jak Claude z GTA III czy John Marston z Red Dead Redemption. Kolejne suwaki pozwalały określić, jak mocno postać ma przypominać każdego z rodziców.
Dla części graczy rozwiązanie to było ciekawe, ale szybko zaczęło być traktowane jako archaiczne i zbędnie ograniczające. Taki głos wyraził m.in. użytkownik Reddita o nicku OfficialSmokDoll, którego post na temat systemu trafił na czołówkę subreddit r/GTA6. "Zawsze wolałem klasyczne kreatory - im więcej szczegółów mogę dostosować samodzielnie, tym lepiej" - napisał.
Dyskusja, która rozwinęła się pod wpisem, jest pełna różnorodnych opinii. Nie wszyscy uważają system Heritage za całkowicie nietrafiony. Część użytkowników zaznaczyła, że byliby skłonni zaakceptować jego obecność w GTA 6 Online, o ile nie byłby jedynym sposobem na tworzenie postaci. "Niech sobie będzie - ale dajcie też możliwość klasycznej edycji od zera" - brzmi jeden z najczęściej powtarzanych postulatów.
Tego, jak Rockstar podejdzie do sprawy w nowej odsłonie, jeszcze nie wiadomo. Firma do dziś nie zaprezentowała żadnych szczegółów dotyczących trybu wieloosobowego GTA 6. Poza spektakularnym zwiastunem z grudnia 2023 roku informacje na temat gry są dozowane bardzo oszczędnie.
Grand Theft Auto VI zmierza na PlayStation 5 i Xbox Series X/S, a premiera planowana jest na końcówkę roku. Póki co wiadomo tylko, że akcja gry rozgrywa się w fikcyjnym stanie Leonida, inspirowanym Florydą, a główni bohaterowie - Lucia i Jason - mają związek z napadami rodem z Bonnie i Clyde. Kolejne wieści mogą pojawić się już niedługo. W połowie maja Take-Two zaprezentuje swoje kwartalne wyniki finansowe - i jak to zwykle bywa, inwestorzy raczej nie przepuszczą okazji, by dopytać o status najbardziej oczekiwanej gry dekady.
System Heritage w GTA Online miał więcej ograniczeń, niż się wydaje. Nie pozwalał na ręczne dostosowanie proporcji twarzy, odległości oczu czy kształtu żuchwy - czyli elementów, które w wielu RPG-ach są standardem od lat. W efekcie dwie postacie stworzone przez różnych graczy często wyglądały dość podobnie, niezależnie od tego, jak bardzo starali się je zróżnicować.