Serwis Microsoftu rozwija gaming. Na LinkedIn pojawiły się już pierwsze gry

Zmaterializowało się to, o czym spekulowano dosłownie kilka tygodni temu. Serwis społecznościowy LinkedIn pozwala nie tylko na poszerzanie sieci biznesowych kontaktów, ale także na zatopienie się w... trzech przeglądarkowych grach.

Czym jest LinkedIn?

To portal społecznościowy stanowiący przystań do poszerzenia kontaktów biznesowych i rozwijania swojej kariery. Witryna pozwala pracodawcom na zamieszanie ofert pracy, natomiast poszukujący pracy mogą w łatwiejszy sposób ją znaleźć. LinkedIn oferuje również inne funkcjonalności, jednak wszystko sprowadza się do utrzymywania i pozyskiwania nowych cennych kontaktów na drodze zawodowej.

Portal został uruchomiony w 2003 roku, natomiast od 2016 roku stał się częścią innego giganta - Microsoftu. W ostatnich latach LinkedIn podzielił los wielu innych znanych korporacji i sukcesywnie zwalniał część swoich pracowników, by zapewnić większą efektywność wewnątrz firmy.

Reklama

W końcówce 2020 roku platforma społecznościowa pożegnała 960 osób z całego personelu pracowniczego, natomiast w połowie 2023 roku zamknęła aż 716 stanowisk w ramach trwającego procesu usprawniania działalności przedsiębiorstwa.

Na łamach serwisu kilka tygodni temu informowaliśmy o tym, że LinkedIn zamierza wprowadzić w swoim serwisie proste gry łamigłówkowe. W tym samym materiale pisaliśmy, że na portalu mają pojawić się początkowo trzy gry.

Pierwsze gry już na LinkedIn

Teraz wiemy, że serwisowi należącemu do Microsoftu udało się to zrealizować, co oznacza, że ponad miliard użytkowników portalu otrzymało kolejną opcję do jeszcze większego zaangażowania się w funkcjonowanie LinkedIna. Jak niegdyś tłumaczył rzecznik serwisu LinkedIn: "Dodamy nieco zabawy, pogłębimy relacje i mamy nadzieję, iż stworzymy okazje do rozmów".

W serwisie pojawiły się dokładnie trzy mini-gry o charakterze słowno-logicznym. Poniżej prezentujemy ich krótką charakterystykę:

Pinpoint - to pierwsza pozycja gamingowa. W diagramie znajduje się 5 wskazówek słownych. Wszystkie należą do jednej kategorii, a naszym zadaniem jest zgadnięcie, o jaką kategorię chodzi. Jedna nasza pomyłka pozwala nam odkryć kolejną, często cenną wskazówkę.

Crossclimb - słowna gra, której fundamentem zabawy jest podmienianie czteroliterowych rzędów. W ten sposób musimy utworzyć drabinę słów, w której każde słowo różni się o jedną literę. Na samym końcu musimy rozwiązać ostateczną zagadkę. Każdego dnia rozwiązaniem jest inne czteroliterowe słowo.

Queens - to ostatnia mini-gra dostępna na LinkedIn. Swoją mechaniką Queens mocno przypomina dobrze wszystkim znane Sudoku. Celem gry jest sprawienie, by w każdym wierszu, kolumnie i regionie koloru znajdowała się tylko jedna figura królowej. Dodatkowym utrudnieniem jest, że figury nie mogą się ze sobą stykać.

Co ciekawe system gier na LinkedIn ma dodatkowo zaimplementowany specjalny zegarek odmierzający czas zabawy. Im szybciej wykonamy zadanie, tym więcej punktów otrzymamy od gry. Zegar możemy wyłączyć w ustawieniach, podobnie jak widoczność tego, czy chcemy by nasze zmagania w mini-grach były widoczne przez naszych znajomych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: LinkedIn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy