Kolejna popularna platforma należąca do Microsoftu inwestuje w gaming
Gry mobilne stają się obiektem zainteresowań coraz większej liczby podmiotów. Swoje szanse na tym rynku sprawdzi kolejny gigant, platforma społecznościowa związana z biznesem i rekrutacją, LinkedIn, która jest własnością Microsoftu.
Mobilne granie w zastraszającym tempie zyskuje na popularności. Raporty z 2022 i 2023 roku jednoznacznie wskazują, że liczba popularnych gier dedykowanych systemom z iOS oraz Android sukcesywnie rośnie. Niektóre dane sugerują nawet, że tego typu rozrywka stanowi największą i najbardziej dochodową część całego gamingu.
Takie informacje przekazało swego czasu GlobalData. Wg. instytucji do 2023 roku wszelkiego rodzaju gry mobilne mogą stanowić połowę sektora gamingowego - szacuje się, że rynek mobilny wzrośnie do ponad 470 mld dolarów.
Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci. Przykładowo Netflix, kojarzony do tej pory głównie z szeroką biblioteką seriali i filmów, coraz śmielej inwestuje w gry mobilne dostępne na tej platformie. Najprawdopodobniej kolejny znany serwis poczyni kroki do tego, by zaakcentować swoją obecność w tym sektorze.