Kolejna popularna platforma należąca do Microsoftu inwestuje w gaming

Gry mobilne stają się obiektem zainteresowań coraz większej liczby podmiotów. Swoje szanse na tym rynku sprawdzi kolejny gigant, platforma społecznościowa związana z biznesem i rekrutacją, LinkedIn, która jest własnością Microsoftu.

Mobilne granie w zastraszającym tempie zyskuje na popularności. Raporty z 2022 i 2023 roku jednoznacznie wskazują, że liczba popularnych gier dedykowanych systemom z iOS oraz Android sukcesywnie rośnie. Niektóre dane sugerują nawet, że tego typu rozrywka stanowi największą i najbardziej dochodową część całego gamingu.

Takie informacje przekazało swego czasu GlobalData. Wg. instytucji do 2023 roku wszelkiego rodzaju gry mobilne mogą stanowić połowę sektora gamingowego - szacuje się, że rynek mobilny wzrośnie do ponad 470 mld dolarów.

Reklama

Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci. Przykładowo Netflix, kojarzony do tej pory głównie z szeroką biblioteką seriali i filmów, coraz śmielej inwestuje w gry mobilne dostępne na tej platformie. Najprawdopodobniej kolejny znany serwis poczyni kroki do tego, by zaakcentować swoją obecność w tym sektorze.

Mowa o portalu społecznościowym LinkedIn związanym z szeroko pojętym biznesem i rekrutacją. Od 2016 roku witryna jest częścią innego giganta - Microsoftu. Aby wydłużyć czas spędzany przez ludzi na LinkedIn’ie, właściciele serwisu zaimplementują szereg prostych gier łamigłówkowych. Pierwsze znane produkcje, jakie zagoszczą na stronie noszą tytuły: "Queens", "Inference" oraz "Crossclimb".

Rzecznik LinkedIna w rozmowie z TechCrunch potwierdził, że faktycznie gry łamigłówkowe zagoszczą w serwisie. "Dodamy nieco zabawy, pogłębimy relacje i mamy nadzieję, iż stworzymy okazje do rozmów" - stwierdził. Nie jest jeszcze znana docelowa premiera nowych gier.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gry mobilne | LinkedIn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy