PlayStation kupuje twórców… gier mobilnych
Savage Game Studios to najnowszy zakup PlayStation. Japończycy chcą by nowy nabytek stworzył dla nich mobilną grę-usługę.
Sony najwyraźniej coraz bardziej celuje w wydawanie gier innych niż tylko na samo PlayStation. Pierwsze były porty konsolowych exclusive’ów na PC, a teraz firmie jest coraz bardziej po drodze z rynkiem mobilnym.
Właśnie zakupiono kolejne studio - właśnie po to, by podbić telefony komórkowe graczy. W domyśle chodzi głównie o przeniesienie istniejących i nowych marek PlayStation do wersji mobilnych.
Zakupionym studiem jest Savage Game, które - jak głosi ich własna strona internetowa - tworzy gry akcji z epickimi historiami i łączy w ten sposób graczy na całym świecie. Najciekawszy jednak wydaje się być fakt, że Savage Game Studios tak naprawdę nie wydali jeszcze ani jednej gry i raczej jestem się gotów założyć, że nigdy tej nazwy nie słyszeliście.
Założono je dwa lata temu i jedynym śladem działalności jest (chyba dawno porzucony) projekt mobilnej strzelanki, która miała zakładać rywalizację między graczami.
Skąd więc nagłe zainteresowanie Sony nowym studiem? Może chodzić nie tyle o samą firmę co jej pracowników - założycielami Savage Game Studios są bowiem prawdziwi weterani branży mobilnej: Michail Katkoff, Nadjim Adjir i Michael McManus. Katkoff na przykład był producentem wykonawczym w firmach Rovio oraz Zynga.
Tej drugiej chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, a Rovio to studio stojące za kultowymi Angry Birds. Adjir natomiast był producentem gier na telefony dla Aeria Games oraz pełnił rolę senior product managera oraz reżysera mobilnej wersji World of Warships w Wargaming. McManus również pracował w Wargaming jako reżyser techniczny.
Wcześniej natomiast tworzył dla studia Kabam - również produkującego gry mobilne. On zresztą jako jedyny ma też doświadczenie przy “dużych" produkcjach - i to dla samego Sony. Był bowiem jednym z głównych programistów w Insomniac Games, a na swoim koncie ma m.in. prace nad grami z serii Ratchet & Clank na PS3.
Studio na swojej stronie internetowej chwali się, że powstało z wielu lat doświadczenia swoich założycieli i pracowników w tworzeniu gier mobilnych, a w tworzeniu pomaga im podejmowanie ryzyka i eksperymentowanie. Natomiast Katkoff, zapytany o powody jakie stały za podpisaniem umowy z Sony, powiedział, że przywództwo PlayStation Studios to szansa na odniesienie sukcesu, przy jednoczesnym zachowaniu własnego podejścia i wizji, które Sony szanuje.
Z drugiej strony szef PlayStation Studios, Herman Hulst powiedział, że studio będzie zalążkiem nowo tworzonego oddziału PlayStation Studios Mobile Division, gdzie jego pracownicy będą tworzyć innowacyjne tytuły, bazujące na istniejących i nowych tytułach PlayStation. Pierwszym projektem po podpisaniu umowy ma być gra AAA, usługa i “akcyjniak". Na pierwsze efekty pracy zespołu pod nowym przywództwem przyjdzie nam jednak poczekać nie krócej niż aż do 2026 roku.