Phil Spencer o powrocie starszych marek Activision Blizzard

Nowy odcinek oficjalnego podcastu Xboxa zdradził graczom kilka bardzo interesujących szczegółów na temat planów Microsoftu na rozwój swojego portfolio po zakupie Activision Blizzard.

W rękach Microsoftu znajduje się aktualnie wiele ogromnych marek, które rozpoznawalne są przez graczy na całym świecie. Niektóre z nich, pokroju Starcrafta czy Guitar Hero, od dłuższego czasu nie doczekały się żadnej nowej odsłony. Kiedy tylko za sterami Activision pojawił się nowy kapitan, rozpoczęły się spekulacje o tym, jak daleko w przeszłość sięgnie Microsoft.

Reklama

Temat ten zaadresował Phil Spencer podczas najnowszego odcinka oficjalnego podcastu Xboxa. Spencer stwierdził, że posiadają oni teraz bardzo dużo franczyz i czują się za nie odpowiedzialni. Każda z tych gier stanowi bowiem jakieś wspomnienia dla graczy z różnych platform i różnych dekad. Do wszystkich nowych projektów Microsoft będzie więc podchodził z szacunkiem.

Droga Phila Spencera ma rozpocząć się od rozmów z zespołami o tym, co ich pasjonuje. Celem Microsoftu nie jest stworzenie gry wyłącznie z myślą o zysku finansowym albo pozytywnym, PR-owym wydźwięku. Spencer chce powrócić do starszych marek Activision Blizzard razem ze zmotywowanym zespołem, który zrobi różnicę.

Zdaniem Spencera nie wszystko musi koniecznie przerodzić się w pełnoprawny projekt, remaster czy nową odsłonę serii. Xbox Game Pass otwiera przed nimi możliwość zwyczajnego udostępnienia za pomocą tej platformy gier, które wcześniej nie były dostępne dla graczy. Jako przykład podał Hexena, grę swojego dzieciństwa, wobec której nie ma na razie żadnych planów, ale mogłaby być częścią tych powrotów do przeszłości.

Nie ulega wątpliwości, że możliwości Microsoftu są aktualnie niemalże nieograniczone. Sądząc jednak po wypowiedzi Spencera, wiele zależeć będzie od deweloperów. Decyzje będą w dużym stopniu podejmowane na podstawie tego, co chcą robić poszczególne zespoły i do których tytułów oni chcieliby powrócić.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Phil Spencer | Activision Blizzard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy