Grand Theft Auto 6 - Take-Two Interactive ogłasza znaczące cięcia

Kryzys w branży gier wideo trwa. Koszty postanowiło zmniejszyć (zapewne do tego zmuszone) także Take-Two Interactive, czyli wydawca serii Grand Theft Auto, w tym także jej szóstej, nadchodzącej odsłony.

Take-Two Interactive ogłosiło drastyczne cięcia w obszarze zatrudnienia oraz realizowanych projektach. Firma poinformowała o zwolnieniu 5% swojej 11-tysięcznej załogi oraz anulowaniu projektów, których łączna wartość wynosiła 140 milionów dolarów (około 560 milionów złotych). Te działania mają na celu "racjonalizację portfela" firmy w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe i strategiczne przesunięcia w planowaniu produktów.

Reklama

W złożonym zgłoszeniu do Komisji Giełd i Papierów Wartościowych (SEC) Take-Two przedstawiło szczegółowy plan finansowy związany z tymi zmianami. Spółka szacuje, że łączne koszty związane z planowanymi cięciami wyniosą od 160 do 200 milionów dolarów (640-800 milionów złotych). Wśród tych kosztów znajdują się:

  • od 120 do 140 milionów dolarów przeznaczonych na pokrycie strat związanych z anulowaniem tytułów,
  • od 25 do 35 milionów dolarów na odprawy i inne koszty związane z redukcją zatrudnienia,
  • od 15 do 25 milionów dolarów związanych z ograniczeniem powierzchni biurowej.

Te ogłoszenia pojawiły się niespodziewanie, szczególnie że Strauss Zelnick, prezes Take-Two, zapewniał podczas marcowego spotkania z inwestorami, że nie ma planów planów dotyczących dalszych zwolnień. Firma spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży po premierze Grand Theft Auto 6, która ma mieć miejsce w 2025 roku. Być może wtedy dojdzie znów do powiększania składu.

Pomimo ogłoszonych cięć, Take-Two nadal planuje znaczące inwestycje w inne obszary swojej działalności. Firma niedawno ogłosiła plan przejęcia studia Gearbox Entertainment, twórców popularnej serii strzelanek Borderlands, za sumę 460 milionów dolarów (1,84 miliarda złotych). Transakcja ta ma zostać sfinansowana przez sprzedaż nowych akcji Take-Two.

Ponadto - oprócz GTA VI - w portfolio Take-Two znajdują się inne obiecujące projekty, w tym nowe gry z serii BioShock oraz Mafia. Z kolei studio Kena Levine’a - Ghost Story Games - pracuje nad grą Judas, która opisywana jest jako BioShock w przestrzeni kosmicznej.

Take-Two zgłosiło przychody netto w wysokości 1,2 miliarda dolarów (5,12 miliarda złotych) za ostatni kwartał, co oznacza wzrost o 20% w stosunku do roku poprzedniego. Strauss Zelnick w zeszłym roku otrzymał ponad 40 milionów dolarów (160 milionów dolarów) wynagrodzenia, w tym bonusy związane ze zwiększeniem wydatków graczy na mikrotransakcje. Jednak ostatnie cięcia mogą wpłynąć na morale pracowników i wizerunek firmy.

Oficjalnie data premiery Grand Theft Auto 6 - czyli najbardziej wyczekiwanej gry, której wydawcą jest Take-Two - nie jest jeszcze znana. Rockstar, twórcy gry, nie podał żadnych konkretnych informacji. Opublikował jedynie krótki zwiastun. 

Istnieje wiele spekulacji i przecieków na temat dokładnej daty premiery, ale żadne z nich nie zostały oficjalnie potwierdzone. Niektóre źródła sugerują, że gra może wyjść jesienią 2025 roku, podczas gdy inne wskazują na początek 2026 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GTA 6 | Take-Two
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy