Game Developers Choice Awards 2023 - oto nominacje do nagród roku
The Game Awards 2022 i Steam Awards 2022 to już melodia przeszłości. Przed nami kolejny istotny dla branży gier plebiscyt Game Developers Choice Awards 2023, podczas którego rozdane zostaną statuetki w poszczególnych kategoriach grom, które debiutowały w minionym roku.
W tym roku przypadnie 23. edycja GDCA. Wydarzenie odbędzie się w dniach 20-24 marca w San Francisco. Poznaliśmy właśnie wszystkich kandydatów, którzy powalczą o wygraną aż w 10 zróżnicowanych kategoriach. Najwięcej nominacji, bo aż 6, otrzymały gry Elden Ring i Stray. W dalszej kolejności bryluje nie mniej znany hit God of War Ragnarok z 5 nominacjami.
Najlepszy debiut:
- Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)
- NORCO (Geography of Robots/Raw Fury)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team/Finji)
- Vampire Survivors (poncle)
Najlepszy dźwięk:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/Sony Interactive Entertainment)
- Metal: Hellsinger (The Outsiders/Funcom)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
Najlepsze wykonanie:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- Marvel Snap (Second Dinner Studios, Inc./Nuverse)
- Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team/Finji)
Najlepsza narracja:
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- I Was a Teenage Exocolonist (Northway Games/Finji)
- IMMORTALITY (Sam Barlow/Half Mermaid)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Return to Monkey Island (Terrible Toybox/Devolver Digital)
Najlepsze pod względem technologicznym:
- A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio/Focus Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare II (Infinity Ward, Raven Software, Beenox, Treyarch, High Moon Studios, Sledgehammer Games, Activision Shanghai, Demonware, Toys for Bob/Activision)
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza oprawa wizualna:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- Horizon Forbidden West (Guerrilla Games/Sony Interactive Entertainment)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
Nagroda innowacyjności:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- IMMORTALITY (Sam Barlow/Half Mermaid)
- Neon White (Angel Matrix/Annapurna Interactive)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
Nagroda za wpływ społeczny:
- As Dusk Falls (INTERIOR/NIGHT/Xbox Game Studios)
- Citizen Sleeper (Jump Over The Age/Fellow Traveller)
- Endling - Extinction Is Forever (Herobeat Studios/HandyGames)
- I Was A Teenage Exocolonist (Northway Games/Finji)
- OlliOlli World (Roll7/Private Division)
- We Are OFK (Team OFK)
Gra roku:
- Elden Ring (FromSoftware Inc./Bandai Namco Entertainment)
- God of War Ragnarök (Santa Monica Studio/Sony Interactive Entertainment)
- IMMORTALITY (Sam Barlow/Half Mermaid)
- Pentiment (Obsidian Entertainment/Xbox Game Studios)
- Stray (BlueTwelve Studio/Annapurna Interactive)
- TUNIC (TUNIC Team/Finji)