Cyberpunk 2077 na Switchu 2 - dwa tryby graficzne, 1080p i 40 FPS

Night City niebawem zmieści się w dłoniach. CD Projekt zdradził, jak będzie działać Cyberpunk 2077: Ultimate Edition na nadchodzącym Switchu 2, a dziennikarze z VGC już sprawdzili port w akcji. Dwa tryby graficzne, dynamiczna rozdzielczość i 30-40 klatek - tak w skrócie prezentuje się wersja gry, która ma zadebiutować razem z konsolą 5 czerwca.

W skrócie:

  • CD Projekt potwierdził dwa tryby graficzne dla Cyberpunk 2077 na Switchu 2. Wydajność ma wynosić od 30 do 40 FPS, w zależności od ustawień.
  • W trybie handheld gra działa w 720p, a po podłączeniu do docka - w 1080p. "Redzi" podkreślają, że optymalizacja nadal trwa.
  • Dziennikarze z VGC przetestowali grę i donoszą, że działa zaskakująco dobrze, choć w handheldzie widać spadki płynności i rozmycia wynikające z upscalingu.

Dwa tryby graficzne

Na platformie X CD Projekt potwierdził, że Cyberpunk 2077: Ultimate Edition będzie miał dwa tryby graficzne - domyślnie różniące się poziomem detali i stabilnością klatek na sekundę. Choć studio nie podało dokładnych parametrów, gracze mają liczyć na 30-40 FPS w zależności od ustawień.

Reklama

Również rozdzielczość będzie zależna od tego, jak gramy. W trybie handheld tytuł działa w 720p, a po zadokowaniu - w 1080p. Wersja, która trafi do sprzedaży w czerwcu, wciąż jest w fazie optymalizacji, więc finalne liczby mogą się jeszcze zmienić. Studio zaznacza, że priorytetem jest stabilność i komfort gry - szczególnie w ruchu.

Wrażenia z testów

Dziennikarze z VGC mieli okazję przetestować wersję Switchową podczas zamkniętego pokazu. Ich relacja jest zaskakująco pozytywna. W trybie zadokowanym gra miała radzić sobie bardzo przyzwoicie. Liczba klaten ka sekundę była stabilny, a doświadczenie - jak na możliwości sprzętu - więcej niż akceptowalne.

Inaczej było na ekranie handhelda. W przenośnym trybie pojawiły się spadki płynności i rozmycia obrazu spowodowane upscalingiem. Nie był to jednak katastrofalny spadek jakości, a raczej zauważalny kompromis między mobilnością a wydajnością.

Warto dodać, że demo ograniczało się wyłącznie do obszaru Dogtown, czyli lokacji z dodatku Widmo Wolności, znanej z tego, że mocno obciąża podzespoły. Jeśli gra działa w tym miejscu - nawet z drobnymi zgrzytami - można zakładać, że w mniej zasobożernych dzielnicach Night City będzie tylko lepiej.

Premiera z przytupem

Switch 2 zadebiutuje 5 czerwca 2025 roku, a Cyberpunk 2077: Ultimate Edition znajdzie się wśród tytułów startowych. "Redzi" podkreślają, że przygotowywana wersja gry ma wykorzystywać niektóre z unikatowych funkcji nowej konsoli, jednak na razie nie zdradzili, o które dokładnie chodzi. Być może chodzi o adaptacyjne drgania, dotyk czy wsparcie dla nowego typu SSD. Szczegóły mają zostać ujawnione bliżej premiery.

Przenośne Night City z otwartym światem, skomplikowaną fizyką, ray tracingiem i tłumami postaci to wyzwanie, z którym wcześniej nie poradziła sobie nawet pierwsza generacja konsol. Teraz, po czterech latach poprawek i jednym z najbardziej imponujących comebacków w historii gier wideo, Cyberpunk trafia na sprzęt Nintendo i - co najważniejsze - działa na nim co najmniej przyzwoicie.

Czy wiesz, że...

Podczas premiery Cyberpunk 2077 w grudniu 2020 roku gra nie była dostępna ani planowana na żadną z konsol Nintendo. W jednym z wywiadów z 2021 roku Adam Kiciński - prezes CD Projekt - stwierdził wprost, że "przeniesienie Cyberpunka na Switcha nie jest możliwe technicznie", co zamykało temat wersji na pierwszą generację tej konsoli. Dopiero sprzęt kolejnej generacji stworzył warunki do realizacji przenośnego portu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Cyberpunk 2077 | Nintendo Switch 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na