Cyberpunk 2077 na Switchu 2 - dwa tryby graficzne, 1080p i 40 FPS
Night City niebawem zmieści się w dłoniach. CD Projekt zdradził, jak będzie działać Cyberpunk 2077: Ultimate Edition na nadchodzącym Switchu 2, a dziennikarze z VGC już sprawdzili port w akcji. Dwa tryby graficzne, dynamiczna rozdzielczość i 30-40 klatek - tak w skrócie prezentuje się wersja gry, która ma zadebiutować razem z konsolą 5 czerwca.
W skrócie:
- CD Projekt potwierdził dwa tryby graficzne dla Cyberpunk 2077 na Switchu 2. Wydajność ma wynosić od 30 do 40 FPS, w zależności od ustawień.
- W trybie handheld gra działa w 720p, a po podłączeniu do docka - w 1080p. "Redzi" podkreślają, że optymalizacja nadal trwa.
- Dziennikarze z VGC przetestowali grę i donoszą, że działa zaskakująco dobrze, choć w handheldzie widać spadki płynności i rozmycia wynikające z upscalingu.
Na platformie X CD Projekt potwierdził, że Cyberpunk 2077: Ultimate Edition będzie miał dwa tryby graficzne - domyślnie różniące się poziomem detali i stabilnością klatek na sekundę. Choć studio nie podało dokładnych parametrów, gracze mają liczyć na 30-40 FPS w zależności od ustawień.
Również rozdzielczość będzie zależna od tego, jak gramy. W trybie handheld tytuł działa w 720p, a po zadokowaniu - w 1080p. Wersja, która trafi do sprzedaży w czerwcu, wciąż jest w fazie optymalizacji, więc finalne liczby mogą się jeszcze zmienić. Studio zaznacza, że priorytetem jest stabilność i komfort gry - szczególnie w ruchu.
Dziennikarze z VGC mieli okazję przetestować wersję Switchową podczas zamkniętego pokazu. Ich relacja jest zaskakująco pozytywna. W trybie zadokowanym gra miała radzić sobie bardzo przyzwoicie. Liczba klaten ka sekundę była stabilny, a doświadczenie - jak na możliwości sprzętu - więcej niż akceptowalne.
Inaczej było na ekranie handhelda. W przenośnym trybie pojawiły się spadki płynności i rozmycia obrazu spowodowane upscalingiem. Nie był to jednak katastrofalny spadek jakości, a raczej zauważalny kompromis między mobilnością a wydajnością.
Warto dodać, że demo ograniczało się wyłącznie do obszaru Dogtown, czyli lokacji z dodatku Widmo Wolności, znanej z tego, że mocno obciąża podzespoły. Jeśli gra działa w tym miejscu - nawet z drobnymi zgrzytami - można zakładać, że w mniej zasobożernych dzielnicach Night City będzie tylko lepiej.
Switch 2 zadebiutuje 5 czerwca 2025 roku, a Cyberpunk 2077: Ultimate Edition znajdzie się wśród tytułów startowych. "Redzi" podkreślają, że przygotowywana wersja gry ma wykorzystywać niektóre z unikatowych funkcji nowej konsoli, jednak na razie nie zdradzili, o które dokładnie chodzi. Być może chodzi o adaptacyjne drgania, dotyk czy wsparcie dla nowego typu SSD. Szczegóły mają zostać ujawnione bliżej premiery.
Przenośne Night City z otwartym światem, skomplikowaną fizyką, ray tracingiem i tłumami postaci to wyzwanie, z którym wcześniej nie poradziła sobie nawet pierwsza generacja konsol. Teraz, po czterech latach poprawek i jednym z najbardziej imponujących comebacków w historii gier wideo, Cyberpunk trafia na sprzęt Nintendo i - co najważniejsze - działa na nim co najmniej przyzwoicie.
Podczas premiery Cyberpunk 2077 w grudniu 2020 roku gra nie była dostępna ani planowana na żadną z konsol Nintendo. W jednym z wywiadów z 2021 roku Adam Kiciński - prezes CD Projekt - stwierdził wprost, że "przeniesienie Cyberpunka na Switcha nie jest możliwe technicznie", co zamykało temat wersji na pierwszą generację tej konsoli. Dopiero sprzęt kolejnej generacji stworzył warunki do realizacji przenośnego portu.