Microsoft stworzył własnego Quake’a 2 przy pomocy sztucznej inteligencji
Nie jest niczym odkrywczym, że w ostatnim czasie Microsoft coraz więcej uwagi poświęca zjawisku sztucznej inteligencji. Gigant z Redmond przedstawił kolejne owoce pracy Muse AI, modelu autorskiej generatywnej sztucznej inteligencji. Tak wygląda Quake 2 (oryginalna gra powstała w 1997 roku) stworzony w pełni przez AI. Sami możecie zagrać i wypróbować!
Microsoft, a konkretniej Xbox Game Studios we współpracy z Ninja Theory, deweloperami hitowych gier Senua’s Saga: Hellblade czy też Devil May Cry opracowało nowy model generatywnej sztucznej inteligencji. Narzędzie nazwane zostało Muse i ma stanowić przełomem na ogromną skalę z dużym zastosowaniem przede wszystkim w sektorze gamingowym.
Korporacja przy pomocy Muse stworzyła właśnie autorską wersję legendarnej strzelanki Quake 2. Produkcję zrealizowaną przy użyciu AI można ogrywać w przeglądarce internetowej. Każda klatka rozgrywki ma być generowana na bieżąco - w czasie rzeczywistym.
Sama rozgrywka jest bardzo prosta. Postacią poruszamy się za pomocą klawiszy WSAD, rozglądamy się strzałkami na klawiaturze, natomiast konkretniejsze akcje podejmujemy przez naciśnięcie: Spacji (skok), C (kucnięcie) oraz F (strzał / atak). Gameplay nie należy do najpłynniejszych, sekwencje ewidentnie generowane są w niskiej liczbie klatek na sekundę.
Quake 2 stworzony przez model Muse to raczej próbka możliwości sztucznej inteligencji niźli faktyczna gra, w której można byłoby czerpać jakąkolwiek przyjemność. Projekt zrealizowany przez Microsoft już zdążył wzbudzić ogrom kontrowersji w sieci. O lekką dozę szydery w serwisie X pokusił się szef Epic Games, Tim Sweeney, wrzucając prześmiewczego mema.
Gorzkich komentarzy nie szczędzili również internauci, podkreślając, że tak skonstruowana gra to "obrzydliwa rzecz i naplucie na pracę każdego dewelopera w branży". Takich wpisów można doszukać się w dziesiątkach, a może nawet w setkach.
Microsoft chwali się, że Muse AI może być wkrótce prawdziwą rewolucją. Model ma bazować na szczegółowym rozumieniu świata gier 3D, a w szczególności odpowiednio reagować na działania wejściowe gracza. Nadrzędnym celem giganta z Redmond jest wykorzystanie AI do przywrócenia blasku klasycznym oldschool’owym grom wideo.