Adele w krainie gier: Niespodziewana wizyta w studiu twórców Garry's Mod i Rust
Wyobraź sobie, że do twojego studia gier wpada jedna z największych gwiazd muzyki – Adele, zdobywczyni aż 16 nagród Grammy. Dla Facepunch Studios, twórców kultowych produkcji: Garry's Mod i Rust, ta niesamowita wizja okazała się nie być tylko pustym marzeniem, a rzeczywistością. Jednak, co właściwie skłoniło tak znaną artystkę do odwiedzenia producenta gier?
Zanim jednak przejdziemy do samej wizyty, warto przyjrzeć się bliżej grom, które tworzy Facepunch Studios, a które fascynują graczy na całym świecie.
Garry’s Mod, znane także jako GMod, to gra-narzędzie, które od lat cieszy się niegasnącą popularnością. Wydana w 2004 roku pozwala graczom na nieograniczone eksperymenty w ramach silnika Source. Bez ustalonych celów czy ram fabularnych, GMod oferuje graczom pełną swobodę tworzenia własnych światów, budowania konstrukcji i testowania możliwości fizyki gry.
Ta niekończąca się kreatywność sprawia, że Garry’s Mod jest czymś więcej niż tylko grą - to narzędzie dla twórców, którzy chcą kształtować wirtualną rzeczywistość według własnych upodobań. Pomimo upływu lat społeczność GMod pozostaje nadal aktywna, co tylko dowodzi, że gra wciąż inspiruje do nowych eksperymentów i wspólnej zabawy.
Innym tytułem od Facepunch Studios, który przyciągnął uwagę milionów graczy na całym świecie, jest Rust. To survivalowa gra inspirowana takimi hitami jak m.in. DayZ, w której gracze muszą walczyć o przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku. Zbieranie surowców, polowanie na zwierzęta i unikanie niebezpieczeństw to tylko część wyzwań, jakie stawia przed graczami ten tytuł.
Oczywiście niebezpieczeństwa w Rust nie kończą się na faunie czy trudnych warunkach pogodowych. To także, a może nawet i przede wszystkim inni gracze, którzy mogą stanowić równie wielkie zagrożenie. W Rust każdy sojusz może być jednocześnie szansą na przetrwanie lub zdradą.
Jednak, co tak naprawdę skłoniło Adele do odwiedzenia studia Facepunch? Firma nie zasłynęła z produkcji gier muzycznych, ani tanecznych. Nie musiała. Okazuje się, że jej syn, Angelo, jest wielkim fanem wspomnianego Rust. Artystka, chcąc lepiej zrozumieć pasję swojego dziecka, postanowiła osobiście zobaczyć, czym tak naprawdę jest ta gra. To nie pierwszy raz, kiedy Adele okazuje swoje wsparcie dla zainteresowań syna - w ubiegłym roku, nie mogąc znaleźć gotowego stroju na Halloween, samodzielnie przygotowała dla niego kostium inspirowany właśnie produkcją Facepunch Studios.