Rust otrzymuje wsparcie NVIDIA Reflex, a Metro Exodus przyspiesza
Gracze korzystający z kart graficznych NVIDIA GeForce otrzymali dwie bezpłatne aktualizacje gier. Pierwsza przeznaczona jest dla popularnego wieloosobowego survivalu Rust od Facepunch Studios, a druga związana jest z oszałamiającą wizualnie pierwszoosobową strzelanką Metro Exodus: Enhanced Edition studia 4A Games.
Rust obsługuje od teraz technikę NVIDIA Reflex, umożliwiającą redukcję opóźnień systemowych, a Metro Exodus: Enhanced Edition korzysta z techniki NVIDIA DLSS 2.0, zapewniającej większą wydajność przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu. Obie aktualizacje są wspierane przez najnowszy sterownik Game Ready.
NVIDIA Reflex pozwala ograniczyć opóźnienia systemowe, co wpływa na szybszą reakcję graczy i zwiększenie precyzji celowania. Technikę uaktywnia się w ustawieniach gry. Ułamki sekund, które pozwala "urwać" NVIDIA Reflex, to różnica pomiędzy cyfrowym życiem a śmiercią w grze. Reflex umożliwia zredukowanie opóźnień w Rust nawet o 38%.
Metro Exodus studia 4A Games było sztandarowym tytułem wykorzystującym ray tracing w czasie rzeczywistym, w którym zastosowano nową wówczas technikę do efektów związanych z globalnym oświetleniem, radykalnie zwiększając poziom immersji w grze. Nowa edycja Metro Exodus: Enhanced Edition otrzymała dodatkowe efekty ray tracingu oraz aktualizację techniki NVIDIA DLSS do wersji 2.0, zapewniając tym samym większą wydajność i lepszą jakość obrazu.
Nowe efekty oparte na ray tracingu to między innymi zaawansowane odbicia światła, ulepszone oświetlenie globalne oraz oświetlenie emisyjne, wcześniej występujące wyłącznie w dodatku The Two Colonels.
Metro Exodus: Enhanced Edition można uruchomić tylko na komputerach wyposażonych w karty graficzne wspierające ray tracing w czasie rzeczywistym i jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich dotychczasowych posiadaczy oryginalnej wersji gry na platformach Epic Games Store, Steam i GOG.