Wiedźmin: Co wiemy o nowym silniku graficznym Unreal Engine 5?
Nowy Wiedźmin zapowiedziany. Jeszcze nic o nim nie wiemy, poza tym, że powstaje na bazie silnika Unreal Engine 5.
Adam Kiciński, prezes CD Projektu, wyjaśnił już, że przesiadka z własnej technologii na silnik Epic Games ma usprawnić proces tworzenia gier, ich rozwijania, a także rekrutowania nowych pracowników (o wiele łatwiej znaleźć dewelopera znającego tak popularny engine niż wdrożyć kogoś we własną, zamkniętą technologię). A co to oznacza dla samej gry oraz dla graczy?
Unreal Engine 5 to najnowsza iteracja silnika graficznego od Epic Games, wykorzystywanego od lat w wielu popularnych grach wideo (Batman: Arkham City, Batman: Arkham Knight, Senua's Saga: Hellblade, Get Even, Zaginięcie Ethana Cartera, BioShock Infinite, Vampyr...). Jego piąta generacja dopiero rozpoczyna swoją karierę. Pierwszym ogłoszonym tytułem, który powstaje w oparciu o nią, był STALKER 2. Nowy Wiedźmin jest dopiero i aż drugim.
Epic Games na oficjalnej stronie Unreal Engine 5 zapowiada, że technologia ta pozwoli na tworzenie gier nowej generacji, które "wprawią graczy w osłupienie". Jedną z jej zalet będzie możliwość tworzenia jeszcze większych otwartych światów niż do tej pory. Pomoże w tym system World Partition, automatycznie dzielący świat na siatkę i przesyłający strumieniowo wyłącznie wymagane komórki. One File Per Actor pozwala pracować nad jednym obszarem paru osobom jednocześnie, a Data Layers - tworzyć jednocześnie kilka jego odmian, np. dzienną i nocną.
Jednak kluczowymi technikami w Unreal Engine 5 są Nanite i Lumen. Nanite to zwirtualizowany system geometrii mikrowielokątów, dzięki któremu deweloperzy stworzą niezwykle szczegółowe obiekty geometryczne. Lumen z kolei to system dynamicznego globalnego oświetlenia oraz odbić, biorący pod uwagę liczbę źródeł światła czy kąty padania promieni światła. Cienie i odbicia będą za jego sprawą reagować na zmiany w czasie rzeczywistym.
Jak działa Nanite, zobaczycie tutaj:
A co daje Lumen, przekonacie się, oglądając poniższy film:
Nie ulega wątpliwości, że nowy Wiedźmin - kiedykolwiek się ukaże - będzie jedną z najładniejszych gier w historii. Wystarczy, że CD Projekt RED wykorzysta całe swoje doświadczenie i wszystkie umiejętności podczas pracy z Unreal Engine 5. Możliwości, jakie daje technologia Epic Games, są olbrzymie.