Glen Schofield to w branży naprawdę duża i rozpoznawalna persona. Deweloper odpowiedzialny był za powstanie kultowej serii Dead Space, która mocno wpasowała się w gusta większości. Nic więc dziwnego, że ogrom entuzjazmu wlane zostało w serca graczy po wieści o tym, że Schofield pracuje nad grą Callisto Protocol.
O dziele tym słyszymy coraz częściej i więcej. Callisto Protocol był jedną z tych produkcji, której podczas minionego Gamescomu poświęcono sporo uwagi. Ten survival horror ukazany pierwotnie przy okazji The Game Awards w 2020 roku ma zaliczyć swój debiut już 2 grudnia bieżącego roku.
Callisto Protocol powstaje z nieludzkich warunkach?
Nie jest niczym odkrywczym, że deweloperzy ze Striking Distance w pocie czoła pracują nad tym, by Callisto Protocol zadebiutował w grywalnym i bardzo dopracowanym stanie. Gdzie jest jednak granica między sumiennością i solidnością, a tzw. crunchem?

W ostatnim wpisie na Twitterze, który jednak już został usunięty, Glen Schofield napisał, że twórcy pracują nad projektem po 6-7 dni w tygodniu, a w przełożeniu daje to od 12 do 15 godzin na dobę. Jak jednak dodał sam pomysłodawca gry, pracownicy wszystko mają robić z własnej woli.
Pracujemy od 6 do 7 dni w tygodniu i nikt nas nie zmusza. Wyczerpanie, zmęczenie, COVID, ale pracujemy. Błędy, usterki, poprawki. 12-15 godzin dziennie. To jest gaming. Ciężka praca. Obiad, kolacja w pracy. Robisz to, bo to kochasz
Oczywiście fani nadchodzącego głośnego horroru podeszli zupełnie ambiwalentnie do słów napisanych przez Shofielda. Jedni chwalili go za ciężką pracę i dbałość o szczegóły. Drudzy z kolei zarzucili deweloperowi naprawdę sporo...
Chwalenie się kryzysem jest po prostu złe i źle o nim świadczy. Nie ma to nic wspólnego z kochaniem pracy, a po prostu złym zarządzaniem
Ludzie nie są wydajni po 6-8 godzinach, więc 15 godzin dosłownie nic nie robi, tylko męczy siłę roboczą
Czy tego chcemy, czy nie, tego typu zjawiska są w branży gier wideo dosyć naturalnym skutkiem ubocznym przy okazji powstawania nowych i dużych produkcji.












