Suicide Squad doprowadził do anulowania Wonder Woman?
Najnowszy raport sugeruje, że bardzo słaby odbiór Suicide Squad: Kill the Justice League mógł znacząco przyczynić się do ostatniego anulowania gry Wonder Woman od Monolith.
Seria porażek Warner Bros. nie jest może jeszcze na poziomie Ubisoftu, ale na pewno nie wróży dobrze na przyszłość. Firma mająca w swoim posiadaniu tak wiele, legendarnych marek niestety ma ostatnio problemy z dowiezieniem udanej produkcji. Po Hogwarts Legacy, które odniosło ogromny sukces i stało się globalnym fenomenem na kilka miesięcy, oczekiwania wzrosły i do tej pory nie udało się im sprostać.
Mowa tu oczywiście o Suicide Squad: Kill the Justice League i MultiVersus. Live-service od Rocksteady Studios, twórców słynnej serii Batman Arkham, umarło zaraz po swojej premierze. Wysoka cena i przeciętny gameplay przełożyły się na słabą sprzedaż i ostateczne zrezygnowanie z dalszego wsparcia gry. MultiVerus zadebiutowało z kolei w lipcu 2022 roku, cieszyło się przez moment bardzo dużym zainteresowaniem, ale i w tym przypadku poinformowano o “strategicznej zmianie kierunku" i planowanym wyłączeniu serwerów w maju tego roku.
Jak informuje Jason Schreier w ostatnim odcinku podcastu Kinda Funny, odbiór tych produkcji miał wpłynąć na decyzję o anulowaniu Wonder Woman. Jednym z powodów miał być również szef WB Games, David Haddad, którego “rządy" były bardzo niezdecydowane i pełne kontrowersyjnych decyzji. Doprowadziły ostatecznie nie tylko do anulowania Wonder Woman, ale również rezygnacji większości dyrektorów studia.
Wonder Woman miało być kolejną grą z otwartym światem od Monolith Studios, twórców Shadow of Mordor. Produkcja ta oferowała niegdyś dosyć wyjątkowy system Nemesis, gdzie wybieraliśmy głównego wroga i stopniowo dążyliśmy do jego pokonania. W Wonder Woman podobny system miał sprawiać, że chcemy zaprzyjaźnić się ze wszystkimi sojusznikami. Kiedy rozwiązanie to nie spełniło oczekiwań deweloperów, po 14 miesiącach podejście zmieniło się drastycznie i zdecydowano się na bardziej typową produkcję action RPG, w stylu God of Wara.
Według informacji Jasona Schreiera, na reboot całego pomysłu było już wtedy za późno. Suicide Squad: Kill the Justice League to porażka, która kosztowała Warner Bros. 200 milionów dolarów. Kolejne 100 milionów to z kolei MultiVersus oraz Quidditch Champions, najnowsza premiera wydawcy i niestety kolejna porażka. WB Discovery postanowiło więc zrezygnować z dalszej współpracy z Haddadem i w jego miejsce mianować JB Perrete’a, którego aktualnym celem jest pozostanie przy najbardziej rozpoznawalnych markach - Lord of the Rings, Harry Potter, Game of Thrones, Mortal Kombat i Batman.