Sega - surowa odpowiedź na zniesławienie pracownika

Sega nie zamierza tolerować nękania swoich pracowników. Japońska firma podjęła kroki prawne przeciwko jednemu z użytkowników mediów społecznościowych, który przez dłuższy czas obrażał jednego z jej pracowników. To nie tylko wyraz odpowiedzialności za swoją kadrę, ale także ostrzeżenie dla innych.

W skrócie:

  • Sega podjęła kroki prawne przeciwko użytkownikowi mediów społecznościowych za zniesławienie swojego pracownika.
  • Osoba ta zgodziła się na zapłatę odszkodowania, usunięcie obraźliwych komentarzy i powstrzymanie się od takich działań w przyszłości.
  • Sega zamierza dalej reagować na podobne przypadki, aby chronić godność swoich pracowników i ich prawa człowieka.

W ostatnich dniach Sega ogłosiła, że podjęła działania prawne przeciwko użytkownikowi mediów społecznościowych, który przez dłuższy czas obrażał jednego z jej pracowników. Firma podkreśliła, że zamierza nadal konsekwentnie bronić swoich pracowników przed wszelkimi formami nękania. Oświadczenie zostało opublikowane na japońskiej stronie internetowej Sega. Przy okazji przypomniano o Polityce Przeciwdziałania Nękaniu Konsumentów, którą japońska firma wprowadziła w ubiegłym roku.

Reklama

Sega wyjaśniła, że użytkownik, który zniesławiał jej pracownika, od dawna zamieszczał obraźliwe komentarze w mediach społecznościowych. Firma po uzyskaniu dostępu do danych tej osoby, dzięki decyzji sądu, zawarła ugodę. Na jej mocy osoba ta zobowiązała się do zapłaty odszkodowania, usunięcia obraźliwych komentarzy oraz powstrzymania się od takich działań w przyszłości.

W oświadczeniu Sega podkreśliła, że będzie podejmować podobne kroki wobec każdego, kto naruszy jej Politykę Przeciwdziałania Nękaniu Konsumentów. "Uważamy, że akty zniesławienia pracowników, takie jak groźby, zastraszanie i zapowiedzi aktów przemocy, są poważnym naruszeniem praw człowieka, które szkodzi godności pracowników i prowadzi do pogorszenia warunków pracy" - napisała firma w swoim oświadczeniu.

Sega dodała, że nie toleruje żadnych działań związanych z nękaniem. Firma zobowiązała się do ochrony praw swoich pracowników oraz podjęcia odpowiednich działań na podstawie Polityki Przeciwdziałania Nękaniu Konsumentów w przypadku zidentyfikowania jakiegokolwiek złośliwego zachowania. Firma zachęciła także klientów do zapoznania się z jej polityką i powstrzymania się od wszelkich działań, które mogą szkodzić godności pracowników.

Powyższy przypadek nie jest odosobniony. Nękanie pracowników branży gier przez graczy staje się coraz większym problemem. Z badania przeprowadzonego wśród 2300 uczestników zeszłorocznej edycji Game Developer Conference wynika, że 91% respondentów uważa, że nękanie i toksyczność wobec deweloperów stanowią problem, a 42% uznało to zagadnienie za "bardzo poważne". 40% badanych deweloperów doświadczyło nękania osobiście. Najbardziej narażone są kobiety, osoby niebinarne oraz członkowie społeczności LGBT+.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: SEGA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy