PS5 Pro nie takie potężne? Alan Wake 2 w rozdzielczości zaledwie 864p

W miniony weekend fora gamingowe zapłonęły, gdy pojawiła się informacja, że na oficjalnym materiale wideo zaprezentowano PlayStation 5 Pro, na którym gra Alan Wake 2 działała w rozdzielczości zaledwie 864p przy 60 klatkach na sekundę. W analizie Digital Foundry, która zajmuje się szczegółowymi testami wydajności i jakości gier, pojawiła się wzmianka o dwóch trybach rozgrywki - 864p/60fps oraz 1260p/30fps. Wśród graczy wrze. Czyżby PS5 Pro nie było jednak tak potężne, jak zapowiada Sony?

W skrócie:

  • Digital Foundry przeanalizowało materiał wideo, na którym Alan Wake 2 na PS5 Pro miał działać w rozdzielczości 864p/60fps i 1260p/30fps.
  • Informacja wywołała burzę wśród graczy, ale trzeba zwrócić uwagę, że analiza została przeprowadzona na podstawie wideo na YouTubie, a nie rzeczywistej gry.
  • Remedy Entertainment zapowiedziało, że wkrótce poda więcej informacji na temat wersji Alana Wake'a 2 na PS5 Pro.

Analiza Digital Foundry, która rozpętała burzę, była dostępna na płatnym kanale na Patreonie, jednak szybko obiegła fora takie jak Reddit i ResetEra, gdzie została udostępniona bez pełnego kontekstu. Samo Digital Foundry nie odniosło się do zamieszania.

Reklama

Na szczęście część specjalistów szybko wskazała, że reakcje graczy mogą być przedwczesne. Po pierwsze Digital Foundry analizowało materiał wideo z YouTube'a, a to nie zawsze odzwierciedla rzeczywistą jakość rozgrywki. A po drugie PlayStation 5 Pro korzysta z technologii PSSR (PlayStation Super Resolution), która potrafi zwiększać rozdzielczości gier do 4K poprzez upscaling.

Niektórzy jednak kwestionują tę technologię, argumentując, że PS5 Pro powinno renderować gry w wyższej rozdzielczości niż 864p, nawet jeśli mowa o trybie 60 klatek na sekundę. To tylko zaostrzyło debatę, ponieważ oczekiwania wobec nowego sprzętu Sony są ogromne. W końcu mówimy o rzekomo najpotężniejszej konsoli w historii.

W odpowiedzi na całe zamieszanie Thomas Puha, dyrektor ds. komunikacji w Remedy Entertainment, skomentował sytuację na forum ResetEra. Zaznaczył, że rozmowy o rozdzielczości w grach Remedy pojawiają się co jakiś czas, ale jakość obrazu jest dla studia ważniejsza niż sama rozdzielczość. Cóż, trzeba przyznać, że komentarz nie potwierdza ani nie zaprzecza doniesieniom Digital Foundry. Puha dodał również, że Remedy wkrótce poda więcej szczegółów na temat wersji Alan'a Wake'a 2 na PS5 Pro i że gracze mogą być mile zaskoczeni, choć jak sam przyznał, w dzisiejszych czasach trudno to ocenić.

Sony zapowiedziało, że aby dany tytuł otrzymał dopisek "PS5 Enhanced", będzie musiał zaoferować istotną poprawę jakości bądź płynności grafiki. Jednak japoński gigant nie planuje zmuszać deweloperów do tego, aby ich produkcje działały koniecznie w rozdzielczości 4K albo w 60 klatkach na sekundę.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5 | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy