Premiera PC Bard's Tale IV już 18 września

inXile Entertainment, założone przez producenta oryginalnego Fallouta, Briana Fargo, to studio znane z takich tytułów jak Wasteland 2 czy Torment: Tides of Numenera. Już 18 września na PC zadebiutuje The Bard's Tale IV: Barrows Deep, trzecia gra inXile będąca owocem udanej zbiórki na Kickstarterze.

Po raz pierwszy jednak studio powierza społeczności graczy losy nie tylko budżetu produkcji, ale i premierowej ceny. Ogłoszona w połowie miesiąca "Inicjatywa listy życzeń" to pierwszy tego typu projekt promocyjny w historii gier niezależnych. Gracze zyskali możliwość obniżenia na stałe ceny gry i odblokowania specjalnych dodatków, dzięki dodaniu gry do listy życzeń na Steamie lub w sklepie GOG.com.

The Bard’s Tale IV: Barrows Deep to pełen przygód i łamigłówek dungeon-crawler z walką turową. Tytuł jest połączeniem klasycznego RPG i narracji fantasy oraz nowoczesnej stylistyki i oprawy wizualnej. Gracze odnajdą w nim taktyczny model potyczek, który nagradza nieszablonowe myślenie, dziesiątki łamigłówek do rozwikłania, przygody, które wypełnią co najmniej 35 godzin rozgrywki i urzekający świat stworzony z pomocą fotogrametrii. Całkowite spolszczenie tekstowe pomoże polskim miłośnikom RPG śledzić niuanse mrocznej intrygi i docenić barwność przedstawionego świata.

Reklama

Cenowa akcja specjalna i Złota Cebula

Kiedy łączna liczba osób, które dodadzą grę do list życzeń osiągnie pułap 100 tysięcy, inXile we współpracy z Red Hook Studios udostępni w grze pierwszy ze specjalnych gadżetów - charakterystyczną pochodnię z gry Darkest Dungeon. Jak powiedział współzałożyciel Red Hook Studios, Tyler Sigman - Darkest Dungeon to tytuł, który sięga swymi korzeniami do klasyki takiej jak oryginalna trylogia The Bard’s Tale. Jako fani serii i koledzy po fachu mamy ogromną radość z bycia choć w małej części współtwórcami nowej odsłony ukochanej gry.

Prawdziwa moc tłumu zacznie się objawiać na poziomie 300 tysięcy wpisów na listy życzeń. Po przekroczeniu tego progu podstawowa cena gry na stałe obniży się o 5 dolarów - z $39,99 na $34,99.

Ostatecznym społecznościowym celem w "Inicjatywie listy życzeń" jest jednak próg 500 tysięcy osób, które wciągną grę na swoje listy "do kupienia". Wtedy to cena gry spadnie o pełne 25% - z oryginalnej $39,99 na $29,99. Osiągnięcie tego progu spowoduje również, że studio stworzy i odda w nasze ręce za darmo rozległy dodatek fabularny, The Haernhold, w którym to drużyna wyprawi się do krasnoludzkiej krainy Kinestrii.

InXile przygotowało też specjalne wyzwanie, dedykowane silnej społeczności fanów RPG w Polsce, która nie raz udowodniła już swoją przychylność dla tytułów studia. Jeśli wśród osób, które w ramach opisywanej inicjatywy dodadzą przed premierą The Bard’s Tale IV: Barrows Deep do swoich list życzeń na Steamie lub GOGu znajdzie się przynajmniej 30 000 polskich graczy, do gry w aktualizacji dodany zostanie specjalny artefakt. Dzięki mitycznej Złotej Cebuli - bo tym właśnie będzie klejnot stworzony w hołdzie dla polskiej zaradności - drużyna napotka u handlarzy wyjątkowe okazje na tańsze zakupy.

Pójść krok dalej w crowdsurcingu

W 2012 roku inXile jako forpoczta branży gier dostrzegło potencjał drzemiący w Kickstarterze. Studio udowodniło, że finansowanie społecznościowe stanowi dla twórców niezależnych skuteczną, alternatywną drogę, do realizacji projektów marzeń. Od tego czasu inXile stworzyło również program Kicking It Forward, w ramach którego odnoszące sukces studia indie pomagają sfinansować projekty innych twórców. Brian Fargo zasiada też w zarządzie platformy Fig.co, która pozwala na inwestowanie w projekty gier niezależnych. "Inicjatywa listy życzeń" to kolejny krok w kierunku kolektywnych działań na polu gier wideo, dzięki którym siła sprawcza tłumu dosięgnie nawet platform sprzedażowych.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: The Bard's Tale IV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama