Pokemony za chwile będą ginącym gatunkiem - wiele gier z serii znika z rynku

Pokemony są serią już do tego stopnia klasyczną, że niedługo zaczną - jak inne klasyki - znikać ze sklepów.

Pod koniec marca (a dokładnie 27 marca 2023) Nintendo planuje zamknięcie cyfrowych sklepów z grami dedykowanymi Nintendo 3DS oraz Wii U. Według informacji Phila Salvadora z fundacji Video Game History Foundation, wraz z nimi przepadnie ostatnia szansa na zakup 3/4 gier z serii Pokemon. Skalę tej sytuacji niech uświadomi wam fakt, że wiele z tych gier dawno temu została wycofana ze sklepów w postaci fizycznej, a niektóre były dostępne tylko w formie cyfrowej. Tak więc zamknięcie sklepów dla tych dwóch konsol oznacza bezpowrotną utratę tychże gier.

Reklama

Na zamieszczonym przez Phila wykresie znajdziecie trzy kolory. Czerwony to tytuły, które znikną bezpowrotnie i nie będą dostępne nigdzie indziej, chyba, że uda wam się upolować fizyczną, używaną kopię na jakimś serwisie aukcyjnym - problem w tym, że takie gry mają obecnie horrendalnie wysokie ceny, a będzie jeszcze drożej. Zielony to takie, które nadal są dostępne na innych platformach, w tym na Nintendo Switch. Pomarańczowy to gry, które znikną niedługo, a żółty to tytuły, które zostaną przywrócone, prawdopodobnie również w postaci gier na Switcha, w ramach Nintendo Switch Online. Tak więc o ile dobrze, że w ogóle jakieś klasyczne gry powrócą, o tyle ten 1% wygląda zatrważająco.

Już wkrótce niedostępne będą między innymi Pokemon X, Pokemon Y, Pokemon Red i Blue, Pokemon Omega Ruby oraz Alpha Sapphire.  Jednak o ile istnieje jeszcze jakaś szansa kupienia ich w postaci fizycznej, o tyle niektórych spin-offów serii nie da się zdobyć w tej formie, bo wyszły jedynie cyfrowo - na przykład Pokemon Battle Trozei albo Pokemon Rumble U.

Tak więc, jeśli chcecie się pobawić w historyków branży gier i zależy wam na zachowaniu ginących tytułów - macie czas do 27 marca, by zdobyć jeden z tytułów wymienionych przez Phila.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pokemony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama