Nowy mod do Wiedźmina 3 poprawia wydajność Raytracingu na PC

​Nowy mod do Wiedźmina 3 znacząco poprawia wydajność raytracingu w grze przy minimalnej utracie jakości - ale jest pewien haczyk.

Gracze PC mogą teraz zainstalować niewielki mod do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, który znacznie poprawia wydajność raytracingu w grze bez ogromnych strat po stronie wizualnej. Podczas gdy aktualizacja gry na next-gen wprowadziła wiele imponujących ulepszeń graficznych, wiązały się one również z dużym spadkiem wydajności.

Choć Wiedźmin 3 może pochwalić się jednym z najbardziej imponujących systemów oświetlenia zaimplementowanych w grze, funkcje RT w grze są niezwykle obciążające dla sprzętu. Niektóre z najbardziej wymagających lokacji, takie jak tętniące życiem miasto Novigrad, są w stanie zmiażdżyć nawet najbardziej zaawansowane układy GPU, a ponieważ gra nadal jest oparta na CPU, do przekroczenia 60 FPS w niektórych z tych przypadków potrzeba generującego dodatkowe klatki wsparcia funkcji DLSS 3.0 firmy Nvidia.

Reklama

CDPR wydało kilka poprawek do Wiedźmina 3, które rozwiązały problem zacinania się gry, ale wydajność dla wielu graczy wciąż była raczej rozczarowująca. W tym miejscu z pomocą przychodzi mod Optimized Raytracing autorstwa alikoko, który podrasował oświetlenie w grze, aby znacząco poprawić wydajność bez całkowitego usuwania funkcji raytracingu.

W szczególności, alikoko precyzyjnie dostroił zasięg globalnej iluminacji w grze, co zaowocowało wzrostem wydajności o 35% na RTX 2060 Super. Modder zauważa również, że żadna z pozostałych funkcji RT nie została dotknięta, co sugeruje, że dalsza optymalizacja może pojawić się w przyszłości.

Fakt, że aktualizacja Wiedźmina 3 na next-gen spowodowała problemy, nie jest już tajemnicą. Na PC wielu graczy doświadczyło ogromnych spadków wyświetlanych klatek na sekundę nawet bez włączonego raytracingu, a niektórzy teoretyzowali, że może to mieć związek ze sposobem obsługi DirectX 12.

Mod Alikoko nie rozwiąże oczywiście problemu, że gra w niektórych przypadkach jest mocno obciążająca dla procesora, ale użytkownicy Nvidii, którzy mają nadzieję wykorzystać funkcje RT w grze bez doświadczania jednocyfrowych framerate'ów, mają teraz na to sposób.

Drugi hotfix do Wiedźmina 3 na PC pojawił się niecały tydzień temu, ale również nie rozwiązał problemów z wydajnością gry. Sądząc po efektach pracy alikoko, nie jest tak, że CDPR nie ma żadnych innych opcji optymalizacji implementacji RT, więc jest całkiem możliwe, że przyszła aktualizacja może doprowadzić do jeszcze większego wzrostu wydajności bez zmuszania graczy do instalowania modów dostarczanych przez społeczność.

Póki co, mały i prosty mod alikoko powinien pozwolić większej liczbie graczy doświadczyć zmieniającego grę Wiedźmina 3 ray tracingu, który pod pewnymi względami wykracza poza to, co można było zobaczyć w Cyberpunku 2077. Warto zaznaczyć, że oficjalne hotfixy i aktualizacje CDPR mogą popadać w konflikt z tym modem, więc polecamy śledzenie nowych wersji, które mogą rozwiązywać kolejne problemy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wiedźmin 3: Dziki Gon | CD Projekt RED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama