Mała zmiana Wiedźmina 3, którą chwali wielu graczy
Nowa wersja Wiedźmina 3 przyniosła znaczące zmiany w grafice, tryb fotograficzny oraz nową zawartość, ale dla wielu graczy najbardziej istotna jest pewna drobna, niewidoczna na pierwszy rzut oka zmiana.
Aktualizacja do Wiedźmina 3 to wiele zmian typu “quality of life", jednak nie wszystkie przypadną graczom do gustu. Wiele osób na przykład szybko decyduje się wyłączyć bliższą kamerę, która niezbyt dobrze pasuje do walki i poruszania się Geralta. Oczywiście po drugiej stronie mamy tak istotne zmiany jak szybkie czasy ładowania (w końcu!) oraz tryb wydajności.
Ale jest jeden szczegół, do tego niewłączony domyślnie, który ma ogromne, pozytywne znaczenie dla wygody grania w Wiedźmina 3 - nowa opcja szybkiego rzucania znaków. Dla tych, którzy jeszcze nie grali - znaki to zaklęcia w świecie Wiedźmina, a Geralt może korzystać z pięciu spośród nich - miotanie ogniem, uderzenie podmuchem powietrza, kontrola umysłu, magiczna pułapka oraz niewidzialna tarcza. Każdy znak jest szczególnie przydatny w walce z konkretnym typem przeciwnika, ale można je też stosować uniwersalnie.
W pierwotnej wersji gry, jeśli gracz chciał zmienić aktualnie rzucany znak, musiał zatrzymać walkę i otworzyć kołowe menu znaków, by wybrać inny. Po włączeniu nowej opcji, zaklęcia mogą być rzucane przez przytrzymanie prawego triggera i wciskanie jednego z czterech głównych przycisków na padzie oraz lewego triggera jako piąty czar. Kiedy już nauczycie się na pamięć rozkładu przycisków, zobaczycie co to znaczy płynna walka. Rozgrywka prowadzona w ten sposób wręcz zachęca do eksperymentowania z innymi stylami walki i mieszania znaków.
Szybkie rzucanie znaków jest doskonałym przykładem na to, jak bez dodawania znaczących ilości nowej zawartości do gry, odświeżyć ją i sprawić, żeby walka stała się nieco bardziej taktyczna. Te aspekty zawsze były w grze, ale teraz stały się lepiej widoczne. Oczywiście nie powoduje to nagle, że dla wszystkich graczy build postaci pod rzucanie Znaków będzie tym najlepszym, ale uwidacznia bardziej magiczny potencjał i stronę Geralta jako postaci fantasy, dla której magia jest kolejnym orężem. To malutka zmiana, która w znaczący sposób poprawia doznania z gry.