Nadchodzi Metro Exodus PC Enhanced Edition z ray tracingiem. Szczegóły edycji na next-geny

​Pod koniec ubiegłego roku 4A Games ogłosiło, że planuje aktualizację do swojej gry, która dostarczy zupełnie nowe doświadczenia na miarę konsol nowej generacji, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

I choć projekt wciąż jeszcze nie ujrzał światła dziennego, to deweloper poinformował, że w pocie czoła pracuje również nad upgradem dla wersji PC i podzielił się z nami pierwszymi szczegółami.

Ta nazywa się Metro Exodus PC Enhanced Edition i jest projektowana w taki sposób, żeby wykorzystać wszystkie możliwości high-endowych pecetów, w tym śledzenia promienia w czasie rzeczywistym.

"Zbudowaliśmy całkowicie nowy potok oświetleniowy w pełni wykorzystujący ray tracing, który wprowadza szereg optymalizacji, ulepszeń i nowych funkcji do globalnego oświetlenia i oświetlenia emisyjnego opartego na ray tracingu, którego byliśmy pionierami w pierwotnym wydaniu Metro Exodus, a także ulepszoną implementację naszej potężnej technologii Temporal Reconstruction, aby jeszcze bardziej zwiększyć rozdzielczość, szczegóły wizualne i wydajność" - pochwaliło się 4A Games.

Reklama

Dodając przy okazji: "Popchnęliśmy te ulepszenia do granic możliwości, aby wykorzystać najnowszy sprzęt GPU NVIDII i AMD obsługujący technologię Ray Tracing i stworzyć najlepszą wersję dla naszych entuzjastów komputerów PC".

Jak więc łatwo się domyślić, implementacja tego wszystkiego nie jest możliwa za sprawą małej łatki, więc Enhanced Edition na PC zostanie wydane jako samodzielna produkcja. Osoby, które zakupiły grę wcześniej, nie muszą się jednak martwić, bo będzie ona darmowa dla wszystkich posiadaczy Metro Exodus na Steamie, Epic Games Store i GOG - premiera wiosną.

Jeśli zaś chodzi o konsole, to 4A Games zdradziło też szczegóły usprawnień tej wersji. Podobnie jak w przypadku PC, skorzysta ona z oświetlenia globalnego opartego o ray tracing i techniki oświetlenia emisyjnego dla doświadczenia w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę zarówno na PlayStation 5, jak i Xbox Series X.

Dla Xboxa Series X będzie to 60 klatek i rozdzielczość Full HD, ale wciąż zachowane zostaną efekty śledzenia promieni. Co więcej, możemy też liczyć na krótsze czasy wczytywania, suwak FOV, przestrzenne ulepszenia dźwięku, a także wsparcie dla kontrolera Dual Sense dla PS5.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy