GTA V: Produkcja gry kosztuje 137 milionów dolarów?
Jak głosi znane biznesowe powiedzenie, "żeby móc zarobić, trzeba najpierw zainwestować".
Take-Two doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Musi, bo w końcu opóźnienie daty premiery wydawanej przez nich piątej odsłony serii GTA, będzie ich sporo kosztować. Jak informują jednak w ostatniej nocie dla inwestorów, przesunięcie debiutu nie wpłynie na zmniejszenie potencjalnego sukcesu.
Według analizy przeprowadzonej przez Arvinda Bhatię z firmy Sterne Agee, koszty produkcji Grand Theft Auto V pochłoną łącznie budżet opiewający na sumę 137 milionów dolarów. Z przewidywań wynika, że gra sprzeda się na poziomie 18 milionów egzemplarzy, co wygeneruje zysk operacyjny w wysokości 230 milionów dolarów.
Wyżej opisany budżet 137 milionów dolarów Bhatia oszacował na podstawie hipotetycznego modelu, zakładającego grupę 250 osób pracujących w ramach tego projektu przez pięć lat. Z jego obliczeń wynika, że nawet w przypadku dodania prognozowanych kosztów marketingowych, których wydatki miałyby pochłonąć między 69-109 milionów dolarów, GTA V nadal byłoby w stanie zapewnić ogromne zyski Take-Two. Zakładając najczarniejszy scenariusz, tj. w przypadku, gdyby GTA V sprzedało się w nakładzie "zaledwie" 15 mln kopii, Batha wylicza, że łącznie powinno to dać 193,6 mln dolarów zysku. Jeśli natomiast gra przewyższy oczekiwania i sprzeda się w nakładzie 25 milionów egzemplarzy (zakładając przy tym znacznie wyższe wydatki marketingowe), analityk szacuje zysk operacyjny Take-Two na poziomie 390 milionów dolarów.
W chwili obecnej Bhatia uważa jednak, że w tym roku fiskalnym GTA V z realnym wynikiem 18 milionów sprzedanych sztuk stanie się najchętniej kupowana grą. Analityk sugeruje, że jedynym tytułem, który mógłby pokrzyżować te plany i zrzucić nową produkcję Rockstar na drugie miejsce w rankingu, jest nowa odsłona Call of Duty: Modern Warfare. Jak myślicie, czy GTA V rzeczywiście będzie w stanie wygenerować tak ogromne zyski?