Epic Games ujawnia, ile kosztowały wszystkie gry rozdane za darmo przez sklep

Epic Games rośnie w siłę. Nowy raport przedstawiony przez popularny sklep z grami rzuca więcej światła na kilka wskaźników i liczb. Dowiedzieliśmy się, ile kosztowały wszystkie gry, jakie Epic rozdało w minionym 2023 roku.

Epic Games Store zasłynął przede wszystkim ze swojego rytualnego już festiwalu rozdawania darmowych gier. Co czwartek równo o godz. 17:00 możecie w sklepie zgarnąć kolejne bezpłatne tytuły. Przekrój serwowanych gier jest naprawdę szeroki - mamy do czynienia z klasycznymi "indykami", ale nierzadko do graczy trafiają także perełki.

O tym, czy Epic Games jest godną konkurencją dla Steama, ciężko dywagować. Platforma stworzona przez Valve w najbliższych latach raczej utrzyma swój niepodważalny fotel lidera. Dla ostatecznego konsumenta szerszy wybór i możliwość skuszenia się po alternatywne rozwiązania za każdym razem będzie dobrym zjawiskiem.

Reklama

W nowym raporcie Epic Games pochwaliło się kilkoma dosyć imponującymi liczbami. Okazuje się, że platforma w 2023 roku rozrosła się do ponad 270 milionów użytkowników. Łącznie wydali oni w sklepie Epic 950 milionów dolarów w okresie tych dwunastu miesięcy.

Dowiedzieliśmy się również, że sklep rozdał przez ten czas aż 86 różnych darmowych gier, czyli średnio ponad 7 produkcji na miesiąc. Gdybyśmy chcieli za nie wszystkie zapłacić i je nabyć, wydalibyśmy zawrotne 2055 dolarów. Gry te odebrane zostały łącznie przez użytkowników Epic Games aż 586 milionów razy.

Jakie gry pojawiły się w 2023 roku za darmo w Epic Games? Największe hity to: Ghostrunner, Saintsrow, Ghostwire: Tokyo, The Evil Within 2, The Elder Scrolls Online, Payday 2, Death Stranding czy Kao the Kangaroo.

Warto na końcu dodać, że w 2024 roku Epic Games zamierza kontynuować swoją politykę opartą o rozdawnictwo gier wideo. W najbliższych tygodniach i miesiącach serwis zamierza rozdać kolejne mniej i bardziej znane tytuły.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Epic Games | darmowe gry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy