Diablo IV może spalić kartę graficzną?
Trwają właśnie otwarte testy beta w nadchodzącej grze Diablo IV. Główne cele, jakie przyświecają Blizzardowi to przede wszystkim poprawa błędów technicznych oraz usterek i weryfikacja balansu samej rozgrywki. Niestety okazuje się, że problemy uwydatnione podczas gry wpędziły niektórych graczy w panikę.
Za nami zamknięte beta testy dedykowane wszystkim tym, którzy kupili Diablo IV w opcji pre-order. Dokładnie 24 marca ruszyły otwarte testy, do których dołączyć może tak naprawdę każdy. O ile trzeba liczyć się z tym, że problemy techniczne i kolejki mogą być w przypadku dużego natłoku graczy powszechne, o tyle nikt nie spodziewał się tego, że nadchodząca głośna gra Blizzarda może aż tak negatywnie wpłynąć na sprzęt graczy.
W ostatnich dniach wiele osób narzekało na problemy z optymalizacją i losowe ścinki podczas gry. Jak donosi serwis Eurogamer.net sprawa związana ze sprzętem jest jednak znacznie poważniejsza. Gracze coraz częściej uskarżają się na to, że podczas rozgrywki w Diablo IV ich karty graficzne potrafią bardzo mocno się zagrzać
Z relacji jednego użytkownika wynika, że podczas zaledwie 20-minutowej gry, jego komputer samoistnie się wyłączył. Okazało się, że karta graficzna była tak gorąca, że aż można było sobie poparzyć palce od jej zewnętrznego wejścia HDMI. Nie jest to jednak odosobniony przypadek.
Na forum Blizzarda takich historii możemy poczytać więcej. Gracze najczęściej narzekają na wysokie temperatury ich GPU, ale nierzadko także Diablo IV potrafi po prostu zawiesić cały system, co w konsekwencji doprowadza do pojawienia się charakterystycznego niebieskiego ekranu śmierci (BSoD).
Producenci gry poinformowali o tym, iż na bieżąco analizują problemy graczy i stale współpracują z NVIDIĄ, by zebrać jak najwięcej danych o występujących usterkach. Sporo wskazuje na to, że niektóre procesory graficzne mogą być narażone na wysokie temperatury w Diablo IV bardziej niż inny sprzęt. Na tę chwilę ciężko wskazać konkretniejsze wnioski.
Zaleca się ograniczenie liczby klatek podczas rozgrywki i regularne monitorowanie temperatury podzespołów, w szczególności karty graficznej i procesora.