Dekadę temu powstawał ciekawy projekt związany z serią Call of Duty
LinkedIn powraca z kolejnymi przeciekami ze świata gier wideo. Tym razem jeden z profili przedstawił nam wizję alternatywnego planu rozwoju Call of Duty Zombies.
Call of Duty Zombies zawsze było bardzo wyjątkowym projektem. W grze skupionej przede wszystkim na rywalizacji z innymi graczami, strzelania do siebie nawzajem i eliminowania jak największej liczby przeciwników, zdecydowano się stworzyć tryb PvE. Zamiast walczyć ze sobą, zaczęliśmy współpracować w celu uratowania świata przed Zombie.
Wewnątrz społeczności Call of Duty powstała w rezultacie oddzielna grupa graczy, która rosła z każdą kolejną odsłoną. Nagle niektóre osoby zaczynały kupować COD-a w celu ogrywania nowych map w Zombie, a nie rywalizacji w multiplayerze. Do tej pory tryb Zombie był jednak zawsze tylko nieregularnym dodatkiem do niektórych części Call of Duty.
Niedawno okazało się, że byliśmy blisko od oddzielnej produkcji z Zombie w roli głównej. Na profilu Michaela Gummelta z Raven Software wspomniany jest "live-service Call of Duty Zombies". Gra ta powstawała najwyraźniej w 2011 i 2012 roku, pomiędzy oryginalnym Modern Warfare 3 oraz Black Ops 2.
Gummelt, pełniący wtedy rolę Lead Designera w tym projekcie, opisał ten tytuł jako ambitny projekt live-service. Ostatecznie został on jednak anulowany przez Activision i poszliśmy drogą, którą znamy z ostatniej dekady. Zamiast tworzyć więc oddzielną, pełnoprawną odsłonę Call of Duty Zombie, co parę lat dostawaliśmy dodatkowe tryby gry dla niektórych COD-ów.
Call of Duty Zombies aktualnie działa trochę na wzór gry live-service. Chociaż tryb ten zawarty jest w tym roku w Modern Warfare 3, dostaje regularne aktualizacje i nową zawartość przy okazji sezonów. Niektórzy fani PvE pomyślą jednak pewnie, że gdyby rozwijano oddzielny projekt na przestrzeni kilku lat, moglibyśmy oczekiwać lepszego wsparcia ze strony deweloperów.