Civilization VII: twórcy obiecują poprawę interfejsu. Czy to wystarczy?
Pełna premiera Cywilizacji 7 zaplanowana została na 11 lutego, ale już teraz gra jest grywalna dla osób, którzy zdecydowali się na zakup Founders Edition. Jednak jak na razie odzew fanów marki raczej nie jest taki, jaki zakładali twórcy i wydawca.
Gracze mają całą masę uwag, ale najczęściej powtarzają się uwagi w stosunku do interfejsu użytkownika - do tego stopnia, że twórcy musieli już zauważyć problemy i teraz sami przyznali, że przyglądają się uwagom.
Aktualnie na Steam Cywilizacja 7 ma "mieszane" opinie - jedynie 44% recenzji graczy jest pozytywnych, co oznacza, że ich odsetek znacznie odbiega od tego, czego można by oczekiwać od jednej z najbardziej niezawodnych jak do tej pory marek gier w historii. Już wcześniej jednak pojawiały się głosy dziennikarzy, że gra prawdopodobnie będzie co najmniej "kontrowersyjna" wśród fanów. Głównie ze względu na znaczące zmiany w systemie epok gry, który jest teraz zasadniczo serią "miękkich resetów" między starożytnością, eksploracją i współczesnością, co wymaga od graczy wybrania nowej cywilizacji dla każdej kolejnej epoki.
Bardzo kontrowersyjny okazał się też interfejs użytkownika, przynajmniej teraz, na jeszcze stosunkowo wczesnym etapie. Wśród ocen na Steam znajdziemy całe mnóstwo narzekań na ten właśnie element - nawet gracze, którzy generalnie wypowiadają się o Civ VII pozytywnie, zwracają uwagę na UI jako jeden z minusów. Nie brakuje określeń jak "okropny" i "absolutnie beznadziejny". To dość niecodzienna sytuacja kiedy zarówno pozytywne jak i negatywne głosy na temat gry wskazują na jeden, wspólny element jako wadę. Nic więc dziwnego, że Firaxis musiało w końcu odnieść się do problemu:
Oczywiście brzmi to jak generyczna, PR-owa odpowiedź, ale przynajmniej wiemy, że twórcy zauważyli problem - to już coś. Zapewne nie ma co liczyć na całkowite przebudowanie UI, przynajmniej nie w najbliższej przyszłości, ale jako element aktualizacji do wersji 1.01 trafiły już pewne zmiany. Są to m.in.:
- zaktualizowana mini-mapa, która pokazuje który gracz jest właścicielem danego fragmentu
- na ekranie szczegółów miasta dodano informację, która mówi o tym gdzie miasto wysyła jedzenie i skąd je otrzymuje
- dodano opcję ręcznego wyłączenia ruchu jednostek w trybie automatycznego poruszania się, gdy jednostce zostały jeszcze punkty ruchu
- dodano manualną zmianę nazwy religii
- ekran polityk pokazuje ile slotów jest jeszcze pustych
Zobaczymy na jakie jeszcze zmiany zdecydują się twórcy - coś nowego może się jeszcze pojawić w dniu pełnej premiery gry, a potem pozostanie nam oczekiwanie na pierwszy naprawdę duży patch.