Szef Nvidia: Tworzenie grafiki bez AI jest już niemożliwe

Rozwój sztucznej inteligencji doprowadza do rewolucji w różnych obszarach naszego funkcjonowania. W coraz większym stopniu zastępuje lub wspiera ludzkie kompetencje. Szef Nvidii, Jensen Huang, twierdzi, że tworzenie grafiki w grach wideo jest już wręcz niemożliwe bez wykorzystania AI.

W skrócie:

  • Sztuczna inteligencja jest teraz nieodłączną częścią procesu tworzenia grafiki - pozwala na generowanie dodatkowych pikseli i tym samym na oszczędność energii oraz zasobów.
  • Technologia Nvidia DLSS wykorzystuje AI, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę i poprawić jakość obrazu w grach.
  • Według raportu Unity, aż 62% studiów developerskich korzysta z AI, najczęściej do poprawy animacji postaci.

Reklama

Szef Nvidii, Jensen Huang, stwierdził, że rozwój grafiki komputerowej bez sztucznej inteligencji jest już niemożliwy. Podczas konferencji Goldman Sachs Communacopia + Technology opisał, jak AI stała się kluczowym elementem w podnoszeniu jakości obrazu i wydajności. "Nie możemy już tworzyć grafiki bez AI" - powiedział Huang. Dodał, że obecnie oblicza się jeden piksel, a kolejne 32 generuje sztuczna inteligencja. "Halucynujemy te dodatkowe piksele, dzięki czemu obraz wygląda stabilnie, realistycznie, a wydajność jest niesamowita".

Chociaż sztuczna inteligencja bywa krytykowana za duże zużycie energii, Huang zauważył, że w rzeczywistości pozwala ona oszczędzać zasoby. Wyjaśnił, że obliczenie jednego piksela wymaga sporej mocy obliczeniowej, natomiast przewidywanie kolejnych przez AI to już znacznie mniejszy wysiłek energetyczny i można to robić bardzo szybko.

Jednym z przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji jest technologia DLSS od Nvidii, która dzięki AI generuje dodatkowe klatki obrazu, poprawiając płynność animacji w grach. Gracze mogą cieszyć się lepszą grafiką i wyższą liczbą klatek na sekundę bez obciążania swojego sprzętu. To rozwiązanie już teraz cieszy się dużą popularnością, a podobne technologie, takie jak PSSR AI od Sony, w listopadzie pojawią się w PlayStation 5 Pro.

Sztuczna inteligencja nie tylko rewolucjonizuje grafikę. Huang podkreślił, że generatory kodu oparte na AI całkowicie zmieniły sposób pracy programistów w Nvidia. "Nie ma już u nas ani jednego programisty, który nie korzystałby z narzędzi AI do generowania kodu" - powiedział. Dodał, że w przyszłości każdy inżynier będzie miał swojego cyfrowego "pomocnika", który będzie działał 24 godziny na dobę jako wsparcie.

Zastosowanie AI w branży gier nie kończy się na grafice i kodzie. Według najnowszego raportu Unity, aż 62% studiów tworzących gry korzysta z AI. Najczęściej używana jest ona do poprawy animacji postaci, ale także do pisania kodu, generowania poziomów i automatycznego testowania gier. AI pomaga także w przyspieszeniu fazy prototypowania - 68% deweloperów przyznaje, że dzięki sztucznej inteligencji mogą szybciej tworzyć wczesne wersje swoich projektów.

Jednak nie wszyscy są pozytywnie nastawieni do sztucznej inteligencji. Część twórców wciąż obawia się, że AI może wpłynąć negatywnie na branżę, zwłaszcza w dziedzinie narracji czy sztuki. Z drugiej strony coraz więcej deweloperów dostrzega, że sztuczna inteligencja to potężne narzędzie, które może wspierać kreatywność, a nie ją zastępować. Na przykład eksperyment polegający na stworzeniu gry 2D w całości za pomocą AI wykazał, że mimo zaawansowanych narzędzi nadal potrzebna jest ludzka wiedza i talent, aby osiągnąć najlepsze możliwe efekty.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5 | NVIDIA | sztuczna inteligencja [AI]
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy