XDefiant - shotguny najsłabszą bronią w grze? Fani proszą o zmiany
Meta XDefiant powoli staje się jasna. Gracze z dnia na dzień odkrywają kolejne sekrety nowej produkcji Ubisoftu i zaczyna tworzyć się w ich głowach ranking najlepszych broni. Niedawno pod wątpliwość poddano w związku z tym użyteczność strzelb.
Balans broni to jeden z najbardziej imponujących aspektów XDefiant. Dzięki mniejszej liczbie broni oraz dodatków niż w Call of Duty: Modern Warfare 3 udało się stworzyć bardzo różnorodny asortyment karabinów, pistoletów i strzelb. Levelowanie broni i odblokowywanie dodatków zajmuje co prawda sporo czasu, ale patrząc po pierwszych dniach od premiery, skuteczne na polu bitwy może być bardzo wiele loadoutów.
Największą popularnością cieszą się na razie ACR i MP7. Obie bronie uchodzą za najbardziej uniwersalne w swoich kategoriach i wielu graczy w pierwszej kolejności sięga właśnie po nie. Cały czas trwa jednak dyskusja o silnych snajperkach, karabiny powtarzalne pokroju MK 20 SSR mają ogromny potencjał we właściwych rękach i nawet specyficzne M16 potrafi podbijać niejedno lobby.
Nie oznacza to oczywiście, że Ubisoftowi udało się osiągnąć perfekcyjny balans i nie trzeba dalej eksperymentować ze skutecznością niektórych broni. Wśród rosnącej w błyskawicznym tempie społeczności XDefiant rozmawia się ostatnio często na temat strzelb. Jeden z popularnych na Reddicie postów otwarcie spytał nawet czy shotguny działają tak, jak powinny.
Powyższe wideo pokazuje, że po kilku skokach celownik strzelby zaczyna się stopniowo powiększać, znacząco utrudniając tym samym trafienie w obrany cel. XDefiant aktualnie zdaje się karać graczy za dynamiczną grę z shotgunem, używając strzałów w skoku i rzadko zatrzymując się pomiędzy przełodowaniami. W komentarzach część jednoznacznie stwierdza, że strzelby muszą stać się silniejsze.
Inni z kolei sugerują, że część problemów z shotgunami może wynikać z wątpliwego wciąż kodu sieciowego XDefiant. Jest to jeden z nielicznych na razie mankamentów produkcji Ubisoftu, który czyni rejestrację strzałów bardzo losową. Jeżeli oddany z shotguna celny strzał nie zostanie w ogóle zarejestrowany przez serwer, nie zadajemy żadnych obrażeń i dajemy przeciwnikowi dużo czasu na reakcję. Bez wątpienia jest to w rezultacie temat, któremu w najbliższym czasie powinien przyjrzeć się Ubisoft.