Najlepsze bronie XDefiant. Które karabiny i pistolety warto levelować?
Po kilku dniach spędzonych z XDefiant odpowiadamy na najbardziej nurtujące fanów FPS-ów pytania. Oto, które bronie zrobiły na nas największe wrażenie na początku przygody z nową grą Ubisoftu.
W przeciwieństwie zasypanego broniami i dodatkami Call of Duty, XDefiant nie oferuje aż tak wielu broni, a cały system odpowiedzialny za ich levelowanie nie jest aż tak przytłaczający. Wystarczy wybrać interesującą nas broń, stworzyć do niej klasę postaci i po prostu używać jej podczas gry. Eliminacje i rozegrane mecze zapewnią nam doświadczenie, które leveluje broń i odblokowuje nowe dodatki.
Bardzo szybko stało się jednak jasne, że levelowanie broni to dosyć długi proces. Nawet jeżeli nie interesują nas ekskluzywne kamuflaże, samo odblokowanie większości dodatków zajmuje sporo czasu. Jak to również zwykle bywa, najlepsze dodatki często dostępne są na wyższych poziomach. Szybko zaczęły więc pojawiać się pytania, które bronie są najlepsze, z czym postaramy się Wam dzisiaj pomóc.
Na razie skupiamy się wyłącznie na konkretnych broniach, a kwestię dodatków zostawiamy do waszej dyspozycji. Mechanika ulepszania broni jest bardzo intuicyjna i zależy mocno od preferencji. Najlepiej jest zadbać o odrzut broni, z którym czujecie się komfortowo i możecie go łatwo kontrolować. Potem warto zainwestować w lepszy magazynek oraz mobilność, aby sprawniej poruszać się po mapie i móc szybciej zareagować na napotkanie rywala.
Karabiny maszynowe w premierowej wersji XDefiant są zaskakująco dobrze zbalansowane. Do wyboru mamy na razie pięć różnych AR i każdy z nich radzi sobie bardzo dobrze na polu bitwy. Obrażenia większości broni są do siebie zbliżone i różnią się one głównie siłą odrzutu i tym jak łatwo jest je kontrolować.
Solidny balans nie zmienia jednak faktu, że na króla karabinów wyrósł na razie ACR 6.8. Jest to najbardziej uniwersalna opcja XDefiant i odpowiednich M4 z większości Call of Duty. Tutaj M4 również radzi sobie dobrze i nada się do wbicia kilku początkowych poziomów, ale ACR zadaje więcej obrażeń, a jego odrzut można niemalże całkowicie zniwelować. Ostatecznie dostajemy więc istny laser, który potrafi bardzo szybko eliminować przeciwników.
Równie skuteczną alternatywą do ACR jest AK-47, który podąża standardowym dla tej broni archetypem z większości Call of Duty. AK zadaje większe obrażenia, ale trudniej jest go w efekcie kontrolować. Jeżeli nie macie problemu z nieco trudniejszymi broniami, AK może w waszych rękach stać się narzędziem do zdobywania dziesiątek eliminacji w każdym meczu.
Podobnie jak w przypadku karabinów, w kategorii SMG balans jest solidny i w rękach doświadczonego gracza każda z dostępnych broni może siać spustoszenie na serwerach. Społeczność XDefiant na razie podzielona jest jednak na dwie grupy - fanów P90 albo MP7.
P90 to solidny wybór na początek, kiedy nie jesteście jeszcze dobrze zaznajomieni z grą. Broń ta ma bazowo aż 50 nabojów w magazynku, nie ma dużego odrzutu i nieźle radzi sobie na średnim dystansie. Statystycznie nie jest to najsilniejsza opcja, ale komfort jej użytkowania jest bardzo solidnym argumentem za przetestowaniem jej i odblokowaniem kilku ważniejszych dodatków.
MP7 to z kolei broń bardzo szybka, dynamiczna i szybkostrzelna, typowy wybór dla wszystkich fanów gameplayu SMG. Będziecie błyskawicznie poruszać się po mapie, zaglądać z jednego rogu w drugi i na bliskim dystansie w mgnieniu oka eliminować rywali. MP7 konkuruje w kategorii SMG przede wszystkim z Vectorem, który strzela jeszcze szybciej, ale bazowo ma mniejszy magazynek i nieco trudniejszy odrzut.
Mamy za sobą dwie najpopularniejsze kategorie broni, po które zazwyczaj sięga większość miłośników zręcznościowych shooterów. Jak to jednak zwykle bywa, jest też parę opcji dla weteranów FPS-ów z solidnymi umiejętnościami mechanicznymi. Oprócz snajperek, oczywistego wyboru dla fanów tego typu rozgrywki, są jeszcze dwie, bardzo silne bronie, które będą nagradzać celność.
Pierwsza z nich to MK 20 SSR. Karabin powtarzalny to zgrabne połączenie pomiędzy klasycznym Assault Rifle pokroju ACR czy AK a snajperką. MK oferuje lepszą mobilność niż karabin snajperski, ale strzela pojedynczymi pociskami. Musimy strzelać więc szybko i celnie, aby nie dać czasu rywalowi na odpowiedź. W rękach doświadczonych graczy MK 20 SSR ma potencjał na eliminowanie przeciwników nawet dwoma pociskami.
Druga opcja w tej specyficznej kategorii to M16A4, burt-fire Assault Rifle. Wciskając przycisk strzału, M16 wystrzeli kilka pocisków w krótkiej serii. Ponownie potencjał jest więc bardzo duży, ale strzelamy dużo wolniej i mamy mniej okazji na korektę celownika, co wysoko podnosi poprzeczkę. Naturalnie M16 to wybór, który radzi sobie znacznie lepiej na większych dystansach, a starcia na krótkich odległościach bywają niezręczne.