Wizja przyszłości rozrywki elektronicznej w czasach izolacji społecznej wg Microsoftu
Microsoft zaprezentował wizję przyszłości rozrywki elektronicznej w czasach izolacji społecznej. Usługa Xbox Game Pass przekracza 10 milionów aktywnych użytkowników.
Dewizą marki Xbox jest wiara, że gry mają wyjątkową moc łączenia ludzi, zapewniania im rozrywki i inspirowania ich. Jest to jeszcze bardziej prawdziwe w tych wyjątkowych czasach, gdy izolacja staje się nową normą.
W świetle obecnej sytuacji w zakresie zdrowia publicznego, oraz w miarę jak coraz więcej osób zaczyna dystansować się w społeczeństwie, zauważalne staje się niespotykane wcześniej zapotrzebowanie na nowe źródła rozrywki. Wiele osób wybiera gry wideo, które w angażujący i interaktywny sposób pomagają pozostawać w kontakcie z bliskimi, który obecnie jest mocno ograniczony.
Kierując się wizją przyszłości rozrywki elektronicznej, Microsoft stawia na stworzenie uniwersalnej platformy dla graczy, dostępnej dla wszystkich użytkowników, na dowolnym urządzeniu. Nową erę w gamingu zwiastuje właśnie usługa Xbox Game Pass, dzięki której społeczność graczy uzyskuje dostęp do katalogu najpopularniejszych i zróżnicowanych gier.
Ponieważ każdy użytkownik usługi otrzymuje dostęp do jednakowej oferty, dzielenie się treściami i uczestnictwo we wspólnej zabawie staje się prostsze.
Opublikowane globalne dane dotyczące użytkowania usługi Xbox Game Pass wskazują na trendy w obecnej sytuacji społecznej:
- Usługa Xbox Game Pass zgromadziła dotychczas ponad 10 milionów użytkowników w 41 krajach.
- Od marca tego roku użytkownicy Xbox Game Pass dodali znajomych do swoich profili w usłudze Xbox Live ponad 23 miliony razy, co stanowi wzrost o 70%.
- Użytkownicy po przejściu na usługę Xbox Game Pass korzystają z 40% więcej gier.
- Abonenci Xbox Game Pass spędzają również o 130% więcej czasu na sieciowych rozgrywkach wieloosobowych.
- A ponad 90% abonentów Xbox Game Pass uruchomiło nową grę, której nie znali przed aktywacją usługi.
Jak komentuje Ben Decker, Dyrektor oddziału Gaming Services Marketing w Xbox, "W ludzkiej naturze istnieje naturalna potrzeba zabawy i kontaktów towarzyskich, a gry nigdy nie odgrywały tak znaczącej roli w zbliżaniu ludzi jak obecnie. Słyszymy historie osób, którym gry pomagają odpocząć po długim dniu pracy. Widzimy, że ludzie w każdym wieku odkrywają, że gry to świetny sposób na kontakt ze znajomymi na odległość. Wielu rodziców odkryło też, że gry są sposobem, w jaki ich dzieci mogą towarzysko spędzać czas w domu i zaczęły grać razem jako rodziny."
"Zawsze wierzyłem, że gry mają wyjątkową moc, która nas łączy, i jestem dumny z tego, jak nasza usługa przedstawia tę wyjątkową moc większej liczbie osób w potrzebie. Nie mam wątpliwości, że wyjdziemy z tego doświadczenia silniejsi, niż kiedykolwiek." - dodaje Phil Spencer, Dyrektor marki Xbox.