Witchfire: Wyczekiwana polska gra na kolejnym zwiastunie
Polskie studio The Astronauts zaprezentowało kolejny zwiastun Witchfire. Wraz z nim otrzymaliśmy potwierdzenie, że gra będzie wspierać technologię DLSS 3.
Studio The Astronauts znowu podkręca zainteresowanie graczy swoją nadchodzącą produkcją Witchfire. Na nowym zwiastunie możemy zobaczyć walkę za pomocą oręża, magii - a oprócz tego oczywiście zapoznać się z przeciwnikami. Jest to bardzo dobry sposób podkręcenia atmosfery przed zbliżającym się wielkimi krokami wejściem gry do Early Access.
Zwiastun Witchfire zaprezentowano podczas pokazu Nvidii na targach CES 2023. Skąd tak nietypowa okazja? Bo przy okazji potwierdzono, że gra otrzyma wsparcie dla technologii Nvidia DLSS 3.
Już od dawna wiadomo, że na Witchfire powinni przede wszystkim czekać gracze, którzy lata temu zagrywali się w inną produkcję ludzi z The Astronauts. W 2004 roku, jeszcze jako People Can Fly, deweloperzy zapoczątkowali serię Painkiller, utrzymaną w bardzo podobnym, mrocznym klimacie, łączącym walkę z wykorzystaniem broni palnej, magii oraz przeciwników rodem z sennych koszmarów. To, co odróżnia Witchfire od Painkillera, oczywiście oprócz graficznej przepaści, to elementy rogue-like.
Do naszej dyspozycji zostanie oddany pokaźny arsenał, od niewielkich elementów uzbrojenia, jak rewolwer, po strzelby, kusze i karabiny. Jednak jak na świat pełen magii przystało, ich zachowanie nie będzie takie, jakie znamy z naszej rzeczywistości. Broń palna będzie miała dodatkowe możliwości, na przykład pociski odbijające się pomiędzy przeciwnikami. Do tego będziemy mogli korzystać z magii, która wpłynie bezpośrednio na zachowanie potworów.
Natomiast jeśli chodzi o wykorzystanie DLSS 3, to na jego temat wypowiedział się oficjalnie współzałożyciel The Astronauts oraz legenda polskiej branży gier, Adrian Chmielarz, mówiąc, że wykorzystanie tej technologii pozwoliło twórcom zachować płynność rozgrywki, jednocześnie bez uszczerbku dla oprawy graficznej. Chmielarz wychwalał jednocześnie zalety technologii, argumentując jej wykorzystanie tym, że utrzymanie wysokiej liczby klatek na sekundę jest szczególnie ważne w tego typu strzelankach jak gra jego studia.
Witchfire ma trafić do Early Access na początku tego roku.