NVIDIA przedstawia technikę DLSS 3. Co to oznacza?

Firma NVIDIA zaprezentowała NVIDIA DLSS 3, wspieraną przez sztuczną inteligencję technikę zwiększającą wydajność, która rozpoczyna nową erę renderowania neuronowego w grach i aplikacjach z wykorzystaniem kart graficznych NVIDIA RTX.

Technika ta została pokazana po raz pierwszy podczas wydarzenia GeForce Beyond: Special Broadcast na konferencji GTC, na którym zaprezentowano również karty graficzne GeForce RTX serii 40 oparte na nowej architekturze NVIDIA Ada Lovelace.

DLSS 3 już teraz otrzymuje szerokie wsparcie ze strony branży gier komputerowych. Zapowiedziano ponad 35 gier i aplikacji wykorzystujących tę technikę.

Reklama

DLSS 3: większa wydajność dzięki sztucznej inteligencji

Połączenie ray tracingu i technik wykorzystujących sztuczną inteligencję wprowadziło powiew świeżości do świata gier wideo, zapewniając jednocześnie radykalną poprawę jakości obrazu wraz ze wzrostem wydajności.

Wspierana przez rdzenie Tensor czwartej generacji i akcelerator Optical Flow w kartach graficznych GeForce RTX serii 40, DLSS 3 jest najnowszą wersją techniki Deep Learning Super Sampling, która dodaje nową funkcję o nazwie Optical Multi Frame Generation.

Optical Multi Frame Generation generuje całkowicie nowe klatki, a nie tylko piksele, zapewniając imponujący wzrost wydajności. Akcelerator Optical Flow, wbudowany w architekturę NVIDIA Ada Lovelace, analizuje dwa sekwencyjne obrazy z gry i oblicza dane wektora ruchu dla obiektów i elementów, które pojawiają się w klatce, ale nie są modelowane przez tradycyjne wektory ruchu silnika gry. To redukuje wszelkie anomalie obrazu, podczas gdy sztuczna inteligencja renderuje takie elementy jak cząsteczki, odbicia światła, cienie i globalne oświetlenie.

Pary klatek z gry w superrozdzielczości, wraz z wektorami ruchu silnika i przepływu optycznego, są następnie wprowadzane do konwencjonalnej sieci neuronowej, która analizuje dane i automatycznie generuje dodatkową ramkę dla każdej klatki renderowanej przez grę. Połączenie ramek wygenerowanych przez DLSS z ramkami superrozdzielczości DLSS umożliwia technice DLSS 3 rekonstrukcję siedmiu z ośmiu wyświetlanych pikseli za pomocą sztucznej inteligencji, zwiększając liczbę klatek na sekundę nawet czterokrotnie w porównaniu ze scenariuszem bez DLSS.

Ponieważ funkcja DLSS Frame Generation wykonywana jest jako post-proces na GPU, może ona zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę nawet wtedy, gdy gra jest obciążona przez CPU. W przypadku gier ograniczanych przez CPU, takich jak te, w których fizyka odgrywa dużą rolę lub zawierających duże światy, DLSS 3 pozwala kartom graficznym GeForce RTX serii 40 na renderowanie gry z prędkością nawet dwukrotnie większą niż ta, którą jest w stanie obliczyć CPU.

DLSS 3 wykorzystuje także technikę NVIDIA Reflex, która synchronizuje pracę GPU i CPU, zapewniając optymalną responsywność i niskie opóźnienia systemowe.

Twórcy gier korzystają z DLSS 3. Wkrótce ponad 35 gier i aplikacji wykorzystujących tę technikę

Zapas mocy zapewniany przez DLSS 3 to duża korzyść dla twórców gier, którzy chcą w pełni wyrażać swoją artystyczną wizję. Technika ta trafia do najpopularniejszych na świecie silników gier, takich jak Unity i Unreal Engine.

DLSS 3 uzyskała uznanie wśród wielu czołowych twórców gier i zapowiedziano już ponad 35 gier i aplikacji wspierających tę technikę, w tym:

  • A Plague Tale: Requiem
  • Atomic Heart
  • Black Myth: Wukong
  • Bright Memory: Infinite
  • Chernobylite
  • Conqueror's Blade
  • Cyberpunk 2077
  • Dakar Rally
  • Deliver Us Mars
  • Destroy All Humans! 2 - Reprobed
  • Dying Light 2 Stay Human
  • F1 22
  • F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
  • Frostbite Engine
  • HITMAN 3
  • Hogwarts Legacy
  • ICARUS
  • Jurassic World Evolution 2
  • Justice
  • Loopmancer
  • Marauders
  • Microsoft Flight Simulator
  • Midnight Ghost Hunt
  • Mount & Blade II: Bannerlord
  • Naraka Bladepoint
  • NVIDIA Omniverse
  • NVIDIA Racer RTX
  • PERISH
  • Portal with RTX
  • Ripout
  • S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
  • Scathe
  • Sword and Fairy 7
  • SYNCED
  • The Lord of the Rings: Gollum
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • THRONE AND LIBERTY
  • Tower of Fantasy
  • Unity
  • Unreal Engine 4 & 5
  • Warhammer 40,000: Darktide

Ponieważ DLSS 3 bazuje na technice DLSS 2, to twórcy gier mogą szybko zaimplementować ją w dotychczasowych tytułach, które już wspierają DLSS 2 lub NVIDIA Streamline.

DLSS 3 już od 12 października

Technika DLSS 3 jest wspierana przez karty graficzne GeForce RTX serii 40 i zadebiutuje w środę, 12 października, wraz z premierą kart graficznych GeForce RTX 4090.

INTERIA/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: NVIDIA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy