Wiedźmin 3 na porównaniu Xbox Series X i Xbox One X
Na kanale VG Tech przetestowane zostały dwie wersje Wiedźmina 3 - Xbox One X i Xbox Series X we wstecznej kompatybilności. W obu przypadkach gra wypada świetnie, ale na sprzęcie nowej generacji Wiedźmin nie gubi klatek nawet w zatłoczonym Novigradzie.
Obie testowane wersje Wiedźmina 3 działają w aktualizacji 4.1.2.10, a VG Tech porównał grę przy użyciu trybu wydajności. Xbox Series X w trybie wstecznej kompatybilności utrzymuje stałe 60 klatek na sekundę, z najwyższą rozdzielczością 3456 x 1944, a najniższą 2400 x 1350.
Dla porównania skalowanie rozdzielczości w wersji Xbox One X waha się od 2650 x 1490 do 1920 x 1080, czasem gubiąc 10-12 klatek na sekundę. Na Xbox Series X ulepszone jest także filtrowanie tekstur.
Wiedźmin 3 w dalszym ciągu pozostaje jedną z najbardziej imponujących wizualnie gier. Obecnie czekamy na next-genową łatkę, którą zapowiedziało, a następnie przesunęło na bliżej nieokreślony termin studio CD Projekt RED. Nie znamy jeszcze żadnych szczegółów dotyczących ulepszenia. Gracze spekulują, że być może chodzi o Ray Tracing i wydajność w trybie najwyższych ustawień graficznych. Warto obejrzeć wideo, by przekonać się, że gra już w obecnej postaci zachowuje się niemal jak next-gen i trudno wyobrazić sobie, że oficjalna łatka może znacząco poprawić to, co widać na ekranie.
Jeżeli jeszcze nie graliście w Wiedźmina i czekaliście na oficjalnego patcha przenoszącego grę na konsole nowej generacji, to być może pod wpływem filmu zdecydujecie się na zabawę już teraz. Na pewno nie pożałujecie.