Wargaming uruchamia nową jednostkę biznesową - Nexus
Specjalizacja: Mobilne hity z potencjałem crossplatformowym. Mocne strony: Doświadczony zespół wykorzystujący najnowsze techniki, w tym Unreal Engine 4. Cel: Dostarczanie wyjątkowych gier i odkrywanie utalentowanych studiów.
Wargaming powołał do życia nową jednostkę biznesową Wargaming Nexus, która ma wzmocnić strategiczne inicjatywy firmy w sektorze mobilnym poprzez tworzenie gier z dużym potencjałem rynkowym i nowatorską rozgrywką.
Wargaming Nexus będzie tworzyć nowe tytułu oraz szukać możliwości wydawniczych perspektywicznych produkcji studiów zewnętrznych. Nowa jednostka będzie rozwijać się pod przewodnictwem Mike’a Beltona, jednego z kluczowych pracowników firmy - przez 10 lat szefa globalnego marketingu i PR’u, a od 2 lat związanego z rynkiem CIS.
"Podstawowym pryncypium Wargaming Nexus jest innowacja - w budowaniu zespołu, praktykach biznesowych, stosowanych technologiach i dostarczanych grach. Jesteśmy w trakcie tworzenia silnego kolektywu profesjonalistów z całego świata, którzy będą dobrze znali potrzeby i gusta graczy" - mówi Mike Belton.
Pomysł na Wargaming Nexus narodził się w 2018 po ogłoszeniu partnerstwa pomiędzy Wargaming i Epic Games podczas WG Fest w Moskwie. Porozumienie zawierało szereg inicjatyw, które rozwiną sektor mobilny w Europie wschodniej. Od tamtego czasu silnik Unreal Engine stał się wiodący dla Wargamingu przy prototypowaniu i tworzeniu nowych projektów.
Przez 6 ostatnich miesięcy Wargaming Nexus nawiązał dziesiątki partnerstw w Europie środkowej i wschodniej ze studiami tworzącymi na UE4, a 6 projektów z innowacyjnymi mechanikami w rozgrywce już osiągnęło status prototypów.
Wargaming Nexus szuka zarówno studiów partnerskich, które prototypują i budują swoje projekty na UE4 oraz specjalistów, którzy wywodzą się z rynku mobilnego i chcą dołączyć do zespołu.