Użytkownicy konsol Xbox oburzeni nową ofertą McDonald's

Decyzja Microsoftu o umieszczeniu reklam popularnej sieci McDonald's na głównym ekranie konsoli Xbox wywołała spore poruszenie wśród społeczności użytkowników sprzętu. Fani są podzieleni w swoich reakcjach, wielu z nich wyraża swoje niezadowolenie prezentowaną formą komercyjnych treści, które przeszkadzają im w użytkowaniu ulubionego systemu.

Reklamy na platformach Xbox nie są niczym nowym, ale wydaje się, że tym razem wywołały one szczególnie negatywne reakcje. W 2023 roku na pulpicie Xbox Series X pojawiły się reklamy promujące grę Starfield, co już spotkało się z mieszanym odbiorem. Bannery związane z nadchodzącymi grami były generalnie akceptowalne, a przez niektórych użytkowników nawet pożądane, pełniły dodatkową role przypominającą o ważnych premierach nowych tytułów.

Reklama

Jednak, kiedy w systemowych okienkach zaczęły pojawiać się promocje całkowicie niezwiązane z branżą elektronicznej rozrywki, jak te od sieci McDonald's, na Giganta z Redmond wylała się fala krytyki. Jeden z użytkowników systemu Microsoftu, znany pod pseudonimem Socko, podzielił się w mediach społecznościowych zrzutem ekranu swojego pulpitu, na którym widoczna była reklama McDonald's.

Socko wyraził swój żal, podkreślając, że o ile promowanie gier na ekranie konsoli wydaje się być jak najbardziej zrozumiałym posunięciem, to umieszczanie treści komercyjnych całkowicie niezwiązanych z sektorem gamingowym, jak np. nowe menu fast foodowej restauracji, jest już całkowicie nieodpowiednie. W odpowiedzi na jego post inni użytkownicy sugerowali, że Xbox już dawno przestał być jedynie platformą dla graczy, a stał się bardziej zintegrowany z szeroko pojętym światem cyfrowej rozrywki i mediów.


Spora część graczy jest oburzonych tym, że reklamy w ogóle pojawiają się na konsolach, które legalnie kupili, płacąc ustaloną przez producenta cenę, w szczególności, jak zaznaczają, biorąc pod uwagę rosnące stawki abonamentu Xbox Game Pass. Dla niektórych użytkowników, obecność reklamy McDonald's na stronie głównej ich konsoli stanowi sygnał alarmujący o tym, że komercja coraz bardziej wdziera się do ich spokojnego cyfrowego hobby.

Czy reklamy na dużą skalę staną się nieodłączną częścią konsol jeszcze za aktualnej generacji urządzeń? A może społeczność graczy, wyrażając swoje niezadowolenie w mediach społecznościowych, wymusi na producentach zmianę kierunku? Niezależnie od tego, jak potoczą się dalsze losy , jedno jest pewne - temat reklam w grach był dyskutowany w branży gier lata temu i jeszcze długo będzie wywoływał spore kontrowersje.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: McDonald's | Microsoft | Xbox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy