Unreal Engine 5 - nowy film pokazuje możliwości silnika. Czy to już fotorealizm?
Czy fotorealizm w grach wideo jest osiągalny? Najnowsza prezentacja silnika Unreal Engine 5 dowodzi, że tak.
Do sieci trafił niespełna 3-minutowy film, prezentujący możliwości techniczne silnika Unreal Engine 5. Przygotował go i opublikował Lorenzo Drago, wzbudzając podziw graczy z całego świata. Co prawda wideo wygląda na pierwszy rzut oka jak film, ale w wyjaśnieniach autora czytamy, że w prawdziwym świecie wykonał jedynie część zdjęć, które posłużyły do opracowania tekstur.
Lorenzo Drago nie wykorzystał pełnego potencjału Unreal Engine 5. Wrażenie w jego pracy robi oświetlenie Lumen, będące jedną z najbardziej imponujących nowinek nowej wersji silnika Epic Games. Nie uświadczymy w niej natomiast Nanite, czyli technologii pozwalającej na tworzenie skomplikowanych obiektów. W filmie nie ma także roślinności ani żadnych żywych obiektów. Tym niemniej przez większość czasu trudno uwierzyć, że patrzymy na wirtualną scenerię.
Chyba wszyscy mamy nadzieję, że Unreal Engine 5 pozwoli twórcom gier wideo na dokonanie przełomu. Wygląda na to, że osiągnięcie fotorealizmu jest już naprawdę blisko, niemal na wyciągnięcie dłoni. Pytanie tylko, czy naprawdę oczekujemy, że grafika komputerowa będzie wyglądała jak rzeczywistość? Na przykład w kolejnej grze z serii Wiedźmin, która powstaje na bazie Unreal Engine 5? To pytanie powinien zadać sobie każdy z nas.