Ubisoft chce stworzyć NPC w oparciu o modele językowe korzystające z AI
Postaci niezależne mają dzięki temu zyskać "prawdziwe konwersacje", będące reakcjami na wypowiedzi graczy.
Ubisoft chce skorzystać z nowych odkryć dotyczących AI, by stworzyć nowy rodzaj NPC, z którymi gracze będą mogli mieć bardziej głębokie interakcje, wykraczające poza predefiniowane linie dialogowe. Projekt nazwany NEO NPC chce wykorzystać generatywne AI w celu stworzenia NPC, u których jedyną predefiniowanym elementem będzie historia i osobowość, natomiast odpowiedzi na to, co zrobi lub powie gracz, będą generowane w "locie".
We wpisie na blogu Ubisoftu, NEO NPC zostało opisane jako projekt, nad którym pracuje Ubisoft Paris, korzystając przy tym z technologii Nvidii Audio2Face oraz Large Language Model firmy Inworld. Celem jest umożliwienie tworzenia postaci z osobowością i tłem fabularnym, które będą w stanie nauczyć się, jak reagować na działania graczy w odpowiedni sposób. Swoboda takich NPC będzie oczywiście w pewnym stopniu ograniczona - tak, by gracze nie zepsuli gry albo nie wykorzystali niewłaściwych zachowań, by uzyskać odpowiedzi, które mogą zostać uznane za nie na miejscu.