Ubisoft chce stworzyć NPC w oparciu o modele językowe korzystające z AI

Postaci niezależne mają dzięki temu zyskać "prawdziwe konwersacje", będące reakcjami na wypowiedzi graczy.

Ubisoft chce skorzystać z nowych odkryć dotyczących AI, by stworzyć nowy rodzaj NPC, z którymi gracze będą mogli mieć bardziej głębokie interakcje, wykraczające poza predefiniowane linie dialogowe. Projekt nazwany NEO NPC chce wykorzystać generatywne AI w celu stworzenia NPC, u których jedyną predefiniowanym elementem będzie historia i osobowość, natomiast odpowiedzi na to, co zrobi lub powie gracz, będą generowane w "locie".

We wpisie na blogu Ubisoftu, NEO NPC zostało opisane jako projekt, nad którym pracuje Ubisoft Paris, korzystając przy tym z technologii Nvidii Audio2Face oraz Large Language Model firmy Inworld. Celem jest umożliwienie tworzenia postaci z osobowością i tłem fabularnym, które będą w stanie nauczyć się, jak reagować na działania graczy w odpowiedni sposób. Swoboda takich NPC będzie oczywiście w pewnym stopniu ograniczona - tak, by gracze nie zepsuli gry albo nie wykorzystali niewłaściwych zachowań, by uzyskać odpowiedzi, które mogą zostać uznane za nie na miejscu.

Reklama

NPC stworzeni w ramach nowego projektu Ubisoftu nie będą mieli więc całkowitej swobody wypowiadania się - zostaną ograniczeni do swojej roli w grze oraz swoich cech. Jeśli gracze będą "karmić" NPC bzdurami, otrzymają bezsensowne odpowiedzi.

Celem jest stworzenie takich NPC, którzy aktywnie będą tworzyć dialog. Przedstawiciele Ubisoftu tłumaczą, że ta inicjatywa będzie wartościowa tylko wtedy, jeśli w odpowiedni sposób zadziała u graczy, co w dalszym ciągu wymaga odpowiedniego poziomu kreatywności deweloperów po stronie firmy.

Ubisoft zaznacza, że NEO NPC to póki co nadal tylko prototyp i jeszcze daleka droga do tego, byśmy zobaczyli efekt wykorzystania tej technologii w grach pojawiających się na rynku. Narzędzie to ma być elastyczne i skalowalne, i działać skutecznie zarówno w grach AAA, jak i mniejszych projektach francuskiej firmy. Swoją drogą to nie pierwsze podejście Ubisoftu do AI - wcześniej opracowano projekt narzędzia, które miałoby pomóc scenarzystom tworzyć dialogi dla postaci.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ubisoft | sztuczna inteligencja [AI]
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy