Teraz świat Wiedźmina 3: Dziki Gon możecie obserwować ze swobodnej kamery!
Kreatywność i ciekawość autorów niektórych modów do gier nie zna granic. Jeden z jutuberów postanowił sprawdzić, jak wygląda to, co autorzy Wiedźmina 3 ukryli przed wzrokiem ciekawskich.
Zazwyczaj autorzy gier blokują pozycję kamery tak, by ta albo była ustawiona całkowicie “na sztywno", albo poruszała się jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Jednak jutuber Shesez lubi pokonywać takie ograniczenia i sprawdzać co skrywają przed graczami autorzy tam, gdzie kamery nie patrzą. Jego najnowszy “projekt" to Wiedźmin 3: Dziki Gon, a twórca nagrał swoją podróż po świecie gry w postaci materiału wideo:
Powstało z tego kilkanaście minut materiału, który z bardzo ciekawej perspektywy pokazuje warownię Kaer Morhen, Wyzimę, dobrze znane pierwsze ujęcia z gry z Yennefer w bieliźnie oraz... to co skrywa lustro wody w balii, w której kąpie się Geralt.
Warte wspomnienia jest chociażby to, że CD Projekt RED starał się umieścić w grze elementy, nazwijmy to, wystroju - takie jak drzewa - nawet tam, gdzie nie było szans zobaczyć tego w trakcie rozgrywki. Dopiero “uwolnienie" kamery, tak jak zrobił to Shesez, pozwala ujrzeć i docenić tego rodzaju smaczki. Podobnie jest z ptakami - zastosowano kilka różnych modeli dla róznych gatunków, mimo, że właściwie małe są szanse, że ktoś w trakcie rozgrywki w ogóle zwróci na to uwagę.
Nie wiadomo do końca jaki jest cel takich zabiegów - czy chodzi o pozostawione w grze elementy, które miały zostać usunięte, czy może na ukrytych lokacjach kiedyś powstanie DLC? Fajnie jest jednak pomyśleć sobie, że autorzy zadbali o szczegóły nawet tam, gdzie normalnie oko graczy nie dotrze.
Swobodna kamera pozwala również zobaczyć, jak działa system, który ogranicza poziom detali niektórych obiektów, na przykład postaci, w miarę jak się od nich oddalamy. A może to po prostu zwykły błąd, że niektóre postaci stają się roznegliżowane, jeśli akurat nie patrzymy w ich kierunku?
Kanał Shesez’a pełen jest filmów, na których rozpracowuje on popularne serie. Ofiarami jego dociekliwości padły już między innymi Halo 2, MultiVersus, NieR Automata czy Stray.