Reklama

​Teraz świat Wiedźmina 3: Dziki Gon możecie obserwować ze swobodnej kamery!

Kreatywność i ciekawość autorów niektórych modów do gier nie zna granic. Jeden z jutuberów postanowił sprawdzić, jak wygląda to, co autorzy Wiedźmina 3 ukryli przed wzrokiem ciekawskich.

Zazwyczaj autorzy gier blokują pozycję kamery tak, by ta albo była ustawiona całkowicie “na sztywno", albo poruszała się jedynie w bardzo ograniczonym zakresie. Jednak jutuber Shesez lubi pokonywać takie ograniczenia i sprawdzać co skrywają przed graczami autorzy tam, gdzie kamery nie patrzą. Jego najnowszy “projekt" to Wiedźmin 3: Dziki Gon, a twórca nagrał swoją podróż po świecie gry w postaci materiału wideo:

Reklama

Powstało z tego kilkanaście minut materiału, który z bardzo ciekawej perspektywy pokazuje warownię Kaer Morhen, Wyzimę, dobrze znane pierwsze ujęcia z gry z Yennefer w bieliźnie oraz... to co skrywa lustro wody w balii, w której kąpie się Geralt.

To są właśnie te detale

Warte wspomnienia jest chociażby to, że CD Projekt RED starał się umieścić w grze elementy, nazwijmy to, wystroju - takie jak drzewa - nawet tam, gdzie nie było szans zobaczyć tego w trakcie rozgrywki. Dopiero “uwolnienie" kamery, tak jak zrobił to Shesez, pozwala ujrzeć i docenić tego rodzaju smaczki. Podobnie jest z ptakami - zastosowano kilka różnych modeli dla róznych gatunków, mimo, że właściwie małe są szanse, że ktoś w trakcie rozgrywki w ogóle zwróci na to uwagę. 

Nie wiadomo do końca jaki jest cel takich zabiegów - czy chodzi o pozostawione w grze elementy, które miały zostać usunięte, czy może na ukrytych lokacjach kiedyś powstanie DLC? Fajnie jest jednak pomyśleć sobie, że autorzy zadbali o szczegóły nawet tam, gdzie normalnie oko graczy nie dotrze.

Błąd czy celowa funkcjonalność?

Swobodna kamera pozwala również zobaczyć, jak działa system, który ogranicza poziom detali niektórych obiektów, na przykład postaci, w miarę jak się od nich oddalamy. A może to po prostu zwykły błąd, że niektóre postaci stają się roznegliżowane, jeśli akurat nie patrzymy w ich kierunku?

Kanał Shesez’a pełen jest filmów, na których rozpracowuje on popularne serie. Ofiarami jego dociekliwości padły już między innymi Halo 2, MultiVersus, NieR Automata czy Stray

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy