Tajemniczy S.W.A.N. z nowym wideo z okazji rocznicy katastrofy w Czarnobylu

S.W.A.N. - fragment filmu dokumentalnego nagranego z okazji rocznicy katastrofy w Czarnobylu /materiały prasowe

​W przyszłym roku gracze będą mogli sprawdzić nowy horror - S.W.A.N., którego fabuła nawiązuje do katastrofy w Czarnobylu i nieznanych chorób. Dla upamiętnienia 34. rocznicy wybuchu w elektrowni atomowej twórcy opublikowali specjalne wideo wprowadzające w świat gry.

Nad S.W.A.N. pracuje niezależne polskie studio Volframe. Wydawcą będzie Art Games Studio S.A., które powiększa liczbę zróżnicowanych i interesujących tytułów w swoim portfolio.

Nowa gra nawiązuje do katastrofy w elektrowni atomowej w Czarnobylu (Ukraina), do której doszło 26 kwietnia 1986 r. Dla upamiętnienia 34. rocznicy tej tragedii twórcy opublikowali w sieci specjalne, stylizowane na materiał dokumentalny, wideo wprowadzające w świat gry. Co ciekawe, w polskiej wersji językowej filmu oraz samej gry narratorem jest znany lektor Mirosław Utta, którego głos można było wcześniej usłyszeć m.in. w grach z serii S.T.A.L.K.E.R.

Reklama

"S.W.A.N. to intrygujący projekt, który wymyka się schematom. Jeśli mielibyśmy dokonać jakiejś klasyfikacji gatunkowej, to najlepszym określeniem byłby tutaj psychologiczny horror FPS z elementami gry logicznej i science fiction. Na graczy będzie czekać unikalna, pełna niepokojących i surrealistycznych elementów, historia nawiązująca zarówno do katastrofy w Czarnobylu, jak i fascynującego motywu nieznanych chorób" - mówi CEO Art Games Studio S.A., Jakub Bąk.

Nazwa gry to skrót, którego rozwinięcie oznacza Syndrome Without A Name i odnosi się bezpośrednio do nieznanych i bardzo rzadkich chorób. Gra przedstawi historię tajnego programu Instytutu S.W.A.N., zlokalizowanego w Strefie Wykluczenia wokół Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej.

Po katastrofie sytuacja całkowicie wymyka się spod kontroli, a w kolejnym roku grupa naukowców organizuje ekspedycję badawczo-ratunkową.
Jak zapowiadają twórcy, rozgrywka będzie koncentrować się przede wszystkim na eksploracji, rozwiązywaniu zagadek, różnych interakcjach ze światem gry oraz odkrywaniu wątków fabularnych.

"Pomysł na grę powstał w oparciu o dwa rzeczywiste elementy, czyli katastrofę elektrowni atomowej w Czarnobylu oraz choroby, które pozostają zagadką dla medycyny. Niepokojący świat, w jaki wejdą gracze, będzie więc czymś całkowicie unikalnym i jednocześnie fascynującym. Co ważne, S.W.A.N. powinien szczególnie mocno przypaść do gustu fanom gier z serii S.T.A.L.K.E.R., Silent Hill i Amnesia" - wyjaśnia założyciel studia Volframe i pomysłodawca gry, Przemysław Kostrzewa.

Datę premiery S.W.A.N. na PC (Steam) zaplanowano na I kw. 2021 r. Gra ma pojawić się później także na platformie Nintendo Switch.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy