​Ta gra zwiększa swoje udziały w Rosji i bije tam rekordy popularności

W piątek odbyła się oficjalna konferencja Roblox Corporation, podczas której przedstawiono wyniki korporacji. Jak się okazuje, gigant w branży gier wideo ma się naprawdę rewelacyjnie, a pomaga mu w tym... rynek rosyjski.

Dotkliwe sankcje wobec Rosji trwają do dzisiaj

Od czasów agresywnej inwazji Rosji na tereny Ukrainy minęło już ponad pół roku. To okres, który w wielu wymiarach odwrócił bieg wydarzeń i sytuacji. Metamorfozę przeszła również branża gier wideo i wszystkie podmioty, które bezpośrednio lub pośrednio są z nią związane.

Działania wojsk Putina przyczyniły się do tego, że wiele firm takich jak m.in. Ubisoft, Sony, Microsoft, Electronic Arts, Nintendo czy rodzime CD Projekt RED wycofało się z rynku rosyjskiego. Sankcje okazały się tak rozległe, że w pewnym momencie prościej było wskazać te podmioty, które na tamtejszym rynku nadal się ostały.

Reklama

Roblox Corporation nadal tkwi w Rosji... i prężnie się rozwija

Jest jednak pewna duża korporacja, która w świecie gier znaczy naprawdę dużo, a co więcej, rosyjski rynek pozwala jej jeszcze bardziej poszerzać ekspansję, zwiększać wyniki finansowe i polepszać, generalnie ujmując, byt tej firmy.

Mowa o Roblox Corporation, czyli spółce, która jest właścicielem rozległej, popularnej platformy z grami - Roblox. Serwis powstał w 2006 roku i od tamtego czasu przyciągnął do siebie setki milionów użytkowników z całego świata, ze wszystkich niemal zakątków i regionów.

Platforma w swoich założeniach miała edukować i bawić młode pokolenia. Z czasem jednak Roblox przerodził się w prawdziwą potężną maszynę, która oferuje wiele. Dalej oczywiście przyciąga ona młodszych graczy, a wszystko w dużej mierze za sprawą mnogości wariantów, które wraz ze swoimi mechanikami zaimplementowanymi przez twórców wyzwala.

Nie będzie niczym odkrywczym, jeśli powiemy, że Roblox znajdziemy na każdej liście najpopularniejszych na świecie gier. Potwierdza to nawet jedno z ostatnich badań przeprowadzonych przez Student Beans. Okazuje się, że sam slogan "Roblox" wiedzie prym w liczbie fraz wpisywanych w Google przez użytkowników wyszukiwarki, jeśli uwzględnimy samą kategorię gier. Na tej podstawie w eksperymencie stwierdzono, iż rzeczona gra jest najpopularniejsza w 21 z 24 badanych krajów.... Dodajmy, że konkurencja była naprawdę mocna, bowiem w szranki stanęli jeszcze: Minecraft, Fortnite, PUBG oraz League of Legends.

Rosja to atrakcyjny region dla platformy Roblox

Okazuje się, że Roblox może jeszcze silniej odskoczyć od swoich rywali. Większość uznanych marek opuściła rynek rosyjski dosłownie chwilę po informacji o Putinowskiej inwazji na Ukrainę... ale nie Roblox Corporation. Dla przedsiębiorstwa jest to doskonała okazja do przejmowania kolejnych rynkowych udziałów.

Podczas ostatniej konferencji dyrektor generalny Roblox Corporation, Dave Baszucki, stwierdził, że każdego dnia na platformie loguje się ponad 2 mln użytkowników z Rosji. Pod względem popularności rynek ten przebijają tylko gracze ze Stanów Zjednoczonych, Brazylii i Filipin.

Baszucki dodał jednak, że Roblox co do rynku rosyjskiego ma pewne szeroko zakrojone plany. Firma stworzyła specjalne narzędzie do tłumaczenia maszynowego w j. rosyjskim, a to według dyrektora ma sprawiać, że gracze więcej czasu spędzają na popularnej platformie. Przedstawiciel firmy pochwalił się wynikiem wzrostu na poziomie 3,6 proc.

Na konferencji Baszucki wskazał również na misję, jaką niesie ze sobą globalne funkcjonowanie platformy Roblox. Według niego serwis jednoczy miliardy ludzi na całym świecie z optymizmem i uprzejmością, a jedynym właściwym kierunkiem jest pozostanie ze światem w jak największej łączności.

Pojawiło się także sporo planów opisujących przyszłość Robloxa. Coraz częściej zauważalny jest trend starzenia się graczy, a to już samo w sobie stanowi spore wyzwanie dla twórców, którzy będą musieli poczynić wszelkie starania, by zatrzymać tych odpływających lub przyciągnąć kolejne fale...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Roblox | gry mobilne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy