Starfield otrzymał wsparcie DLSS3 dzięki tej modyfikacji

Starfield dopiero co wyszedł, a już otrzymał kilka ciekawych modów. Jeden to wsparcie dla DLSS 2, drugi - generator klatek w technologii DLSS 3.

Niestety, mamy też dwie gorsze wiadomości. Po pierwsze, mod ze wsparciem dla DLSS 3 jest dostępny jedynie dla Patronów autora, a poza tym - ma zabezpieczenie DRM. Autor już wcześniej dodał podobne zabezpieczenie dla podobnego generatora, zrealizowanego na potrzeby Red Dead Redemption 2.

Po tym jak już zdecydujecie się na wsparcie twórcy i pobraniu moda z jego serwera Discord, będziecie musieli dokonać autentykacji. Co ważne, autentykację przejdzie każde konto, które jest zasubskrybowane jako Patreon autora, nie musi to być członkostwo ważne w tym konkretnym momencie.

Reklama

Według doniesień osób, które miały już okazję zagrać w Starfielda na PC, gra bardzo obciążą starsze procesory. Tak więc jeśli posiadacie takie CPU, ale za to dysponujecie nową kartą graficzną, na przykład serii RTX 40xx, możecie bardzo skorzystać na technologii DLSS3. Szkoda, że Starfield nie korzysta z niej natywnie, ale wszystko oczywiście rozbija się o kwestie umowy z AMD, które jest jednym z partnerów gry. Jednak co ciekawe, gry nie ma nawet na liście tytułów, które mogłyby w przyszłości mieć wsparcie dla FSR 3.0, czyli odpowiednika DLSS dla AMD. 

Natomiast posiadacze kart NVIDIA RTX 40xx mogą odczuwać czasem inne problemy, takie jak brak HDR czy ustawienia Field of View, choć ten ostatni da się rozwiązać za pomocą jednego z modów. Jak zwykle, gdzie twórcy nie mogą, tam na ratunek przychodzi społeczność. Pewną pomocą może też być wykorzystanie ustawienia Resizable BAR, ale działa ono jedynie z konkretnymi kartami graficznymi, procesorami oraz płytami głównymi.

Generalnie gra powinna dobrze działać na procesorach na poziomie AMD Ryzen 9 7950X3D - to wystarczy by uruchomić grę w rozdzielczości 1440p i ustawieniach Ultra.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: DLSS | Starfield
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama