NVIDIA ogłasza DLSS 3.5. Ray-tracing na jeszcze lepszym poziomie?

NVIDIA nie próżnuje i oficjalnie prezentuje technologię DLSS (Deep Learning Super Sampling) w wersji 3.5. Nowe wydanie ma zapewnić jeszcze lepsze efekty wizualne ray-tracingu przy osiągnięciu większej liczby klatek sekundę. Pomocna okaże się w tym wszystkim technika Ray Reconstruction.

DLSS to technika renderingu dostępna w kartach graficznych z serii RTX od NVIDII bazująca na działaniu sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, istotnie wpływająca na zwiększenie wydajności gry, osiągnięciu lepszych efektów wizualnych przy jednoczesnym wyciśnięciu maksymalnej liczby klatek na sekundę.

Technika ta po raz pierwszy pojawiła się w 2019 roku. Od tamtego czasu NVIDIA wprowadziła wiele rewolucyjnych zmian, które ulepszyły funkcjonowanie DLSS w wielu nowoczesnych grach. Aktualnie technologia znajduje się w wersji DLSS 3.0, jednak wielkimi krokami zbliża się nowa wersja w postaci DLSS 3.5.

Reklama

DLSS 3.5 czyli ray-tracing na sterydach

DLSS 3.5 koncentruje się w największej mierze na ulepszonym ray-tracingu dzięki zastosowaniu nowego rozwiązania w postaci Ray (Tracing) Reconstruction. W praktyce korzystanie z funkcji śledzenia promieni z włączonym DLSS pozwoli osiągnąć znacznie lepsze wrażenia wizualne w konfrontacji do tradycyjnych technik usuwania szumów.

Według NVIDII wspomniane Ray Reconstruction wytestowane zostało bardzo dokładnie. Testy przeprowadzone zostały na pięć razy większej liczbie danych niż w przypadku DLSS w wersji 3.0. Efektem tego zapowiedziana technologia pozwoli zachować szczegółowość kolorów i jednocześnie zminimalizować redukcję efektów świetlnych.

NVIDIA potwierdziła także, iż DLSS 3.5 zadebiutuje oficjalnie jeszcze tą jesienią. Pierwsze tytuły gamingowe, do jakich trafi nowa technologia to: Alan Wake 2, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty oraz Portal RTX. Ciekawostką jest fakt, że technika zaoferuje pełną integrację z platformami: NVIDIA Omniverse, Renderer D5 oraz Chaos Vantage.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NVIDIA | GeForce | DLSS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy