Starfield najpopularniejszym RPG 2023 roku. Bethesda pokonała Larian Studios

Mimo licznych nagród oraz tysięcy pozytywnych recenzji Baldur's Gate 3, to Starfield wyszedł górą z walki o zainteresowanie graczy. Bethesda zdradziła, ile czasu ich fani spędzili w nowej produkcji studia.

Geniuszu Baldur's Gate 3 nie można odmówić. Chociaż wczesny dostęp nie cieszył się jeszcze taką popularnością i nie mieliśmy aż tak wiele informacji na temat gry, kiedy światło dzienne ujrzała pełna wersja, nie mieliśmy wątpliwości, że mamy do czynienia ze znakomitą produkcją. Larian stworzył tytuł, który zapamiętamy przez lata.

Opinie dotyczące Starfield z każdym kolejnym miesiącem robią się z kolei coraz gorsze. Po pierwszych dniach od premiery zachwalano podejście Bethesdy i zapowiadano kolejny hit, w który będzie można zainwestować setki godzin. Z czasem zaczęto wypominać jednak grze brak różnorodności i we znaki dawała się powtarzalność.

Reklama

Mimo to, jak pokazały opublikowane niedawno przez Bethesdę statystyki, ekscytacja Starfieldem była bardzo duża. Studio poinformowało właśnie, że w ich produkcję zagrało 13 milionów użytkowników, którzy średnio spędzili w grze 40 godzin. Odwiedzili w tym czasie blisko 40 miliardów planet i zbudowali 26 milionów statków.

W przypadku Baldur’s Gate 3, który parę tygodni przed Starfieldem ujawnił kilka ciekawych informacji, sytuacja nie wygląda aż tak kolorowo. 1,2 miliona stworzonych postaci oraz 452 miliony godzin spędzone w grze przez wszystkich jej fanów robią oczywiście wrażenie. Starfield w tym pojedynku wychodzi jednak górą.

Na większe statystyki gry Bethesdy wpływa bez wątpienia Xbox Game Pass. Zainteresowani Baldur’s Gate 3 gracze muszą za niego zapłacić i ewentualnie dokonać zwrotu pieniędzy na Steamie, jeżeli gra nie przypadnie im do gustu. Tymczasem w przypadku Starfielda wystarczy subskrypcja Microsoftu, aby cieszyć się pełną wersją tej produkcji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Starfield | Baldur's Gate 3 | Larian Studios | Bethesda Softworks
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama