Sony usunęło kontrowersyjny wywiad z Neilem Druckmannem

Sony planowało ciekawy wywiad z jednym z najbardziej kreatywnych twórców gier wideo w ostatnich latach, Neilem Druckmannem. Zrealizowało go, rzeczywiście był ciekawy, ale przy okazji wywołał kontrowersje, które zmusiły japońską firmą do usunięcia całego zapisu z sieci. O co chodzi?

Sony poinformowało, że usunęło wywiad z Neilem Druckmannem, szefem studia Naughty Dog, z powodu wykrycia "znaczących błędów i nieścisłości". W zeszłym tygodniu Druckmann wziął udział w rozmowie podczas spotkania dotyczącego długoterminowej strategii firmy. W wywiadzie przypisano mu stwierdzenia, że nadchodzący tytuł Naughty Dog może zrewolucjonizować mainstreamowe postrzeganie gier oraz że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje sposób tworzenia treści.

Wkrótce po publikacji Druckmann oświadczył w mediach społecznościowych, że jego odpowiedź na pytanie została źle zinterpretowana i że słowa, kontekst oraz intencje zostały zgubione. To nie wszystko. Twórca opublikował także pełną, niezmienioną wypowiedź, której udzielił. Stwierdził, że Sony zbytnio przeredagowało i wyjęło ją z kontekstu. Redaktor usunął też fragment, w którym Druckmann oznajmił, że według niego gry wideo nie muszą być filmami ani serialami.

Reklama

Sony nie odniosło się do powyższych słów, ale ostateczna reakcja mówi wszystko. Japoński gigant usunął całkowicie wywiad z Druckmannem. Strona, na której znajdował się zapis rozmowy, została zastąpiona wiadomością:

Sprawa jest o tyle ciekawa, że Neil Druckmann jest szefem i dyrektorem kreatywnym w Naughty Dog, czyli studiu należącym do Sony. Jednak jego pozycja jest tak mocna, że bez wątpienia może sobie pozwolić na wyrażanie tak bezpośrednich opinii na temat działalności firmy matki.

Neil Druckmann i Naughty Dog pracują obecnie nad nieujawnioną grą. Wiadomo, że Druckmann pisze dla niej scenariusz, a także będzie odpowiadał za reżyserię. Spekulacje pojawiające się w internecie mówią o możliwym osadzeniu nowej produkcji w klimacie fantasy. To byłaby zupełna nowość dla studia, które w ostatnich latach oferowało nam serię przygodową z akcją osadzoną we współczesności (Uncharted) oraz cykl, który ukazuje dystopijną, ale poniekąd realistyczną wizję przyszłości (The Last of Us).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony | The Last of Us
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy