Shackleton Crater już na Kickstarterze. To cztery gry w jednej!
Kilka dni temu Joe Ybarra, współzałożyciel branżowego giganta Electronic Arts, wraz ze swoim nowym studiem Joe Got Games ujawnił pierwszy od dawna projekt - nastawioną na kooperację strategię Shackleton Crater.
Wówczas deweloperzy ujawnili, że rozważają uruchomienie kickstarterowej zbiórki. Długo nie czekali - rozpoczęła się ona dzisiaj.
Na oficjalnej stronie gry w serwisie Kickstarter Ybarra podkreśla, że przy projektowaniu Shackleton Crater wykorzystuje swoje całe czterdziestoletnie doświadczenie w branży. Jedną z głównych inspiracji produkcji są podróże na księżyc - to właśnie tego ziemskiego satelitę przyjdzie nam w czasie zabawy skolonizować.
Shackleton Crater to strategia turowa przeznaczona dla maksymalnie czterech graczy. Rozgrywka podzielona zostanie na cztery fazy, które tak naprawdę mogłyby być osobnymi grami. I tak w pierwszej - inspirowanej M.U.L.E., pierwszym projektem Ybarry - naszym zadaniem będzie przetrwanie w obcym środowisku przy minimalnych zasobach. Akcja tego etapu osadzona jest w roku 2030 - koloniści muszą sprowadzić wszystkie niezbędne rzeczy wprost z Ziemi, a to niestety kosztuje: import jednego cennego przedmiotu to koszt 50 tysięcy dolarów. Korzystając ze współczesnych dokonań nauki i inżynierii trzeba będzie zaprojektować program kosmiczny. Ta faza powinna zająć graczom około godziny.
Drugi etap to okres konstrukcji. Potrwa on około 4-6 godzin i przypominać będzie on w dużym stopniu to, co znamy z SimCity - naszym zadaniem będzie wybudowanie kolonii korzystając z dostępnych na księżycu zasobów.
Trzecia faza - inspirowana Seven Cities of Gold, innym dziełem Ybarry - to czas eksploracji, który zajmie graczom również około 4-6 godzin. Jak nietrudno się domyślić, będziemy mogli w nim opuścić bezpieczne mury kolonii i zbadać odleglejsze zakątki księżyca. W ten sposób znajdziemy cenne technologie i informacje historyczne.
Ostatni etap to okres utopii - korzystając z tego, co do tej pory stworzyliśmy, będziemy musieli zrealizować projekty na szeroką skalę. Przyjdzie nam więc wybudować m.in. windę kosmiczną, terraformować księżycowy krater lub zaprojektować napęd pola masy, który pozwoli eksportować znalezione na satelicie dobra na orbitę Ziemi. Ta faza potrwa od godziny do czterech.
Choć kolonizacja księżyca to na razie czyste sci-fi, deweloperzy obiecują, że zostanie on odwzorowany w sposób realistyczny - przy projektowaniu ziemskiego satelity twórcy skorzystają bowiem z danych dostarczanych przez NASA. Shackleton Crater będzie grą w stylu powieści Juliusza Verne’a. To oznacza, że wszystkie dokonane w trakcie rozgrywki odkrycia będą zachowywały "naukową wiarygodność".
Produkcja ma oferować "unikalne doświadczenia" każdemu graczowi. Uda się to zrealizować dzięki systemowi dynamicznych losowych wydarzeń, które urozmaicą rozgrywkę. Nie zabraknie też trybu multiplayer, który pozwoli na użytkownikom zarówno na współpracę jak i rywalizację.
Aby zrealizować Shackleton Crater, developerzy potrzebują 700 tysięcy dolarów. Niestety nie wiadomo czy uda się je zebrać - do tej pory zgromadzono bowiem "tylko" nieco ponad 9 tysięcy dolarów, choć do końca akcji pozostało jeszcze 29 dni. W takim tempie na pewno nie uda się osiągnąć celów dodatkowych - ich progi finansowe są ustanowione zdecydowanie zbyt wysoko, poza tym nie prezentują się obiecująco.
Jeśli uda się zebrać 1,5 miliona dolarów twórcy do każdemu darczyńcy dadzą dodatkową kopię gry, by mogli podzielić się nią ze znajomymi. W przypadku zgromadzenia 3 milionów dolarów zwiększona zostanie "skala i jakość produkcji", co przełoży się na zaprojektowanie na silniku produkcji całej powierzchni księżyca. Gdyby jakimś cudem udało się zdobyć twórcom 4 miliony dolarów, uczynią Shackleton Crater projektem open source, będą też mieli wystarczające fundusze na realizacje kolejnych projektów.
Dorzucić się do zbiórki możecie pod adresem http://tinyurl.com/bvjxpnq. W zamian możecie liczyć na kilka bonusów, w tym darmową kopię gry. Sama produkcja ukaże się w marcu 2014 roku na PC, Makach, iOS, Androidzie i mobilnym Windowsie 8.