People Can Fly traci pracowników. Zmniejsza się rozmiar projektu dla Square Enix
Niedługo po premierze Bulletstorm VR przyszedł czas, aby przyjrzeć się innym projektom People Can Fly. Zmianom ulega właśnie Project Gemini.
Polskie studio People Can Fly ma aktualnie ręce pełne roboty. Niedawno światło dzienne ujrzał Bulletstorm VR. Słynna ich gra doczekała się odsłony w wirtualnej rzeczywistości. Chociaż recenzji w sieci nie ma jeszcze zbyt wiele, widowiskowy gameplay Bullestorma może okazać się bardzo atrakcyjny dla posiadaczy hełmów VR.
Nie jest jednak tajemnicą fakt, że People Can Fly ma pod swoimi skrzydłami wiele innych projektów. Wśród nich znajdują się chociażby gry dla Xbox Game Studios czy Take-Two Interactive. Ponadto kontynuują oni współpracę ze Square Enix po wydaniu Outriders w 2021 roku.
Według ostatniego raportu Kotaku gra ta, nazywana wewnętrznie Projektem Gemini, ulega właśnie drastycznym zmianom. People Can Fly rozstało się bowiem właśnie z ponad 30 deweloperami odpowiedzialnymi za ten tytuł. Ponadto dodatkowe 20 osób z tego projektu przeniesiono do innych gier.
Jak informuje opublikowany przez Kotaku, wewnętrzny email, w związku ze zmniejszonym budżetem Projektu Gemini, zmianie ulega również jego rozmiar. Kampania będzie krótsza niż oryginalnie zakładano, a przeciwników będzie mniej. Adam Alker z People Can Fly podziękował wszystkim za ich dotychczasowy wkład w Gemini, ale wszystko wskazuje na to, że byli oni zmuszeni do podjęcia tych decyzji.
Czas pokaże, jak mniejszy budżet i zwolnienia wpłyną na nową produkcję People Can Fly dla Square Enix. Outriders w 2021 roku przez chwilę narobiło wokół siebie zamieszania i zainteresowało fanów looter-shooterów, ale ostatecznie popularność szybko zmalała. Poprzeczka nie wisi więc zbyt wysoko.