Nvidia i Inworld zachęcają do rewolucji w grach wideo dzięki AI

Nvidia, znana z innowacji w dziedzinie grafiki komputerowej, we współpracy z Inworld AI, otwiera nowy rozdział w historii gier wideo, wprowadzając technologię generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia bardziej realistycznych i spontanicznych postaci wirtualnych.

W ubiegłorocznej demonstracji technologii Nvidia ACE - będącej zestawem narzędzi dla twórców gier, wykorzystującym generatywną sztuczną inteligencję - pokazano rozmowę z NPC-em, która sprawiała wrażenie nieco sztucznej, ale i tak zrobiła na widzach spore wrażenie. Teraz Nvidia idzie o krok dalej, łącząc siły z Inworld AI - firmą, która już współpracuje z gigantem technologicznym, jakim jest Microsoft.

W ramach Game Developers Conference 2024 zaprezentowano demo technologiczne o nazwie "Covert Protocol". Gracze mogą wcielić się w nim w prywatnego detektywa, a przebieg ich misji zależy od interakcji z postaciami sterowanymi przez AI. Generatywna sztuczna inteligencja ma za zadanie sprawić, że każda rozgrywka będzie unikatowa.

Reklama

Demo stworzone na silniku Unreal Engine 5 wykorzystuje szereg nowoczesnych technologii, takich jak SDK Inworld dla łatwej integracji z MetaHuman, a także Nvidia Riva ASR i Audio2Face, by nadać postaciom bardziej naturalny głos i mimikę. Pierwsze reakcje wskazują, że postacie i ich dialogi przypominają nieco te z leciwego The Elder Scrolls IV: Oblivion, ale technologia Nvidia ACE jest wciąż w fazie rozwoju.

Kylan Gibbs, prezes Inworld AI, podkreśla, że połączenie technologii Nvidia ACE i silnika Inworld Engine otwiera przed deweloperami nowe możliwości w tworzeniu dynamicznych narracji i interaktywnych postaci. To obiecujący krok w kierunku wzbogacenia wirtualnych światów o postacie, które zapewnią jeszcze bardziej angażujące i osobiste doświadczenia w grach.

Dodatkowo Nvidia i Inworld AI zapowiedzieli, że kod źródłowy "Covert Protocol" zostanie udostępniony publicznie. Ma to zachęcić twórców do eksperymentowania z tą technologią i wdrażania jej w swoich produkcjach. Jest to szansa dla deweloperów na zaoszczędzenie czasu i zasobów, choć oczywiście pozostaje pytanie, jak wpłynie to na jakość finalnych produktów.

Niewątpliwie wprowadzenie generatywnej AI do świata gier wideo otwiera przed branżą nowe horyzonty, umożliwiając tworzenie bardziej realistycznych i wciągających doświadczeń. Ostateczny wpływ tych technologii na jakość i charakter gier pozostaje jednak przedmiotem przyszłych dyskusji i eksperymentów.

Nvidia to firma technologiczna, znana przede wszystkim z produkcji kart graficznych, procesorów AI i innych komponentów komputerowych, działająca od 1993 roku. Inworld AI to firma zajmująca się tworzeniem sztucznej inteligencji dla gier wideo. Ich technologia pozwala na tworzenie realistycznych i interaktywnych postaci niezależnych (NPC) oraz innych awatarów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sztuczna inteligencja [AI] | NVIDIA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama