Microsoft dzierży już 20 niezwykle dochodowych marek gamingowych
Plany Microsoftu o staniu się prawdziwym gigantem gamingowej branży zaczynają się materializować. Po przejęciu innego hegemona, amerykańskiej firmy Activision Blizzard, korporacja z Redmond posiada 20 gier, które generują niewyobrażalnie wysokie przychody...
Wykup Activision Blizzard przez Microsoft odbił się bardzo szerokim echem. 69 miliardy dolarów to kwota, jaką poczynił ten drugi podmiot, za przejęcie w uznanego amerykańskiego producenta i wydawcę gier wideo. Jest to historycznie największa transakcja w całym przemyśle elektronicznym związanym z grami. Pod skrzydła Microsoftu trafiło wiele prominentnych marek rozwijanych od lat i nadal trzymających pewien poziom zarówno pod względem popularności, jak i generowanych przychodów.
W najnowszym rocznym raporcie Microsoft przyznaje, że posiada aktualnie w posiadaniu wielu franczyz gamingowych, spośród których każda marka potrafi przynosić kolosalne zarobki. "Dostarczamy świetne gry większej liczbie osób na większej liczbie urządzeń. Dzięki przejęciu Activision Blizzard King, które zakończyło się w październiku 2023 r., dodaliśmy do naszego ekosystemu setki milionów graczy. Obecnie mamy 20 serii gier, które łącznie wygenerowały ponad 1 miliard dolarów przychodu" - możemy przeczytać.
O jakich produkcjach i seriach mowa? Sam gigant z Redmond wyróżnia: Candy Crush, Diablo, Halo, Warcraft, Gears of War i Elder Scrolls. Zapominać nie można też o: Age of Empires, Flight Simulator, Overwatch, Tony Hawk, Fallout, Minecraft czy DOOM.
Oczywiście prawdziwą perełką jest także seria kultowych strzelanek Call of Duty wydawanych przez Activision. To w dużej mierze właśnie ta franczyza była osią niezgody w przejęciu Blizzarda przez Microsoft. Call of Duty to marka, która wygenerowała ponad 30 miliardów przychodu na przestrzeni ponad dwóch dekad.
Warto też pamiętać, że Microsoft jest producentem konsol Xbox, które stanowią swoistą konkurencję dla PlayStation od Sony. Z kolei centralna gamingowa usługa subskrypcyjna Game Pass od Microsoftu posiada ponad 34 miliony subskrybentów na całym świecie, choć szacuje się, że premiera gry Call of Duty: Black Ops 6 mocniej wyśrubuje ten wynik.