Game Pass zyska miliony nowych klientów? Efekt Call of Duty: Black Ops 6

Analitycy branży gier wideo są zgodni. Głośna premiera nowej odsłony Call of Duty: Black Ops 6, wymiernie wpłynie na wzrost abonentów centralnej usługi Game Pass od Microsoftu. O jakich liczbach możemy mówić?

Z najnowszych oficjalnych informacji udostępnionych na początku bieżącego roku przez Microsoft, Xbox Game Pass subskrybuje blisko 34 miliony użytkowników na całym świecie. Względem okresu sprzed dwóch lat, gigant z Redmond odnotował wzrost aż o ponad 35%. Game Pass uznawany jest za najlepszą usługę gamingową na rynku opartą na subskrypcji.

Głośny wykup firmy Activision Blizzard przez Microsoft zaczyna zbierać pierwsze wymierne plony. Dokładnie 25 października swoją bardzo głośną premierę zaliczy Call of Duty: Black Ops 6, czyli najnowsza odsłona bestsellerowej serii strzelanek. Fani długo czekali na to, by móc zatopić się w nowej części CoD-a, powracając przy okazji do cenionego cyklu Black Ops.

Reklama

Analitycy wieszczą sukces Game Passa

Black Ops 6 w momencie swojego debiutu zasili bibliotekę usługi Game Pass w wariancie Ultimate. Analitycy gamingowej branży wieszczą, że może to w rezultacie przekuć się na duży sukces Microsoftu. W skrócie gamingowa usługa tej korporacji może pozyskać nawet kilka milionów nowych abonentów.

Szef Wedbush Michael Pachter podtrzymuje w rozmowie z GamesIndustry.biz, że umieszczenie nowej części Call of Duty w Game Passie poskutkuje spadkiem fizycznej i cyfrowej sprzedaży gry, ale wpłynie na wzrost popularności usługi. Wg. niego Game Pass może wzbogacić się o 3-4 miliony świeżych użytkowników.

Piers Harding-Rolls, analityk z Ampere, nieco przezorniej podszedł do tego tematu, twierdząc, że premiera CoD-a przyniesie Game Passowi nowe 2,5 mln klientów. Nie jest jednak pewien, czy będą to zupełnie nowi abonenci. Najpewniej spora część użytkowników przesiądzie się z tańszych wariantów usługi na najdroższy pakiet Ultimate.

Z kolei Brett Hunt w wypowiedzi dla GamesIndustry.biz jest zdania, że Black Ops 6 przyciągnie więcej graczy niż ubiegłoroczne Modern Warfare 3. Powód ma być prosty: Black Ops to ceniona marka w świecie Call of Duty - oprawiona dodatkowo szeregiem nowości.

Analitycy są także zgodni w jednym: Debiut Black Ops 6 przekuje się na wzrost subskrypcji Game Passa, ale na Microsofcie będzie leżeć ogromna presja, by utrzymać potencjalne grono kilku milionów abonentów na długo po premierze strzelanki. Wszystko będzie zależeć od ruchów giganta z Redmond.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty | Game Pass
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy